Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometri | EKO 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır | ||
2 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | ||
3 | Ekonometrik Varsayımları sınar | ||
4 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ekonometrik Kavramların Açıklanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Basit Regresyon Denkleminde Anakütle ve Örneklem Fonksiyonlarının Açıklanması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Basit Regresyon Denkleminin En Küçük Kareler Yöntemi ile Tahmin Edilmesi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Basit Regresyon Denkleminde Hipotez Testleri ve Aralık Tahminleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Çoklu Regresyon Modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Kukla Değişken Regresyon Modeli | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Çoklu Bağlantı Probleminin Tespiti ve Çözüm Önerileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | Değişen Varyans Probleminin Tespiti ve Çözüm Önerileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | Değişen Varyans Probleminin Tespiti ve Çözüm Önerileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Otokorelasyon Sorunu ve Çözüm Önerileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Otokorelasyon Sorunu ve Çözüm Önerileri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Matris Yöntemiyle En Küçük Kareler Yöntemi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Doğrusal Olmayan Regresyon Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Logit ve Probit Modelleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | X | |||||
2 | Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. | X | |||||
3 | Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. | X | |||||
4 | Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. | X | |||||
5 | Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. | X | |||||
6 | Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. | X | |||||
7 | Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
8 | İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. | ||||||
10 | Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
11 | Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. | X | |||||
12 | Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Ekonometrik Modelleme Aşamalarını tanımlar | 5 | 5 | ||||||||||
3 | Ekonometrik Varsayımları sınar | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınav | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |