Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Pazarlamada Çağdaş Yaklaşımlar II HID 616 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu ders Pazarlamada Çağdaş Yaklaşımlar -1 dersinin devamı niteliğindedir.Pazarlamada Çağdaş Yaklaşımlar-2 dersi, pazarlamadaki güncel konuların tutarlı bir şekilde anlaşılmasını sağlayan kapsamlı ve güncel bir derstir. Teori ve uygulayıcıların bakış açılarını bir araya getirerek, pazarlama dünyasında hüküm süren zorluklara karşı geliştirilen yeni yaklaşımlar bu ders kapsamında incelenecektir.

Dersin İçeriği

Pazarlamadaki çağdaş yaklaşımlar

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Pazarlama ile ilgili akademik yayınları eleştirel bir şekilde analiz edebilme ve değerlendirme
2 Pazarlamadaki çağdaş konuları öğrenme ve değerlendirme
3 Pazarlamanın karmaşık doğasını daha iyi anlamak ve keşfetmek için farklı kaynaklardan bilgi edinip öğrenmek, bilgiyi entegre etmek ve değerlendirmek
4 Daha geniş küresel, sosyal ve ekonomik bağlamda pazarlama fikirlerini ve uygulamalarını anlamak
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlamaya genel bakış
2 Sosyal pazarlama
3 Kar amacı gütmeyen organizasyonlar için pazarlama
4 Pazarlama 3.0-4.0-5.0
5 Dijital pazarlama
6 Influencer pazarlama
7 Pazarlama yönlü halkla ilişkiler (MPR)
8 Postmodern Pazarlama
9 Sanat pazarlaması
10 Sürdürülebilir Pazarlama
11 Etkinlik pazarlaması
12 Nostalji pazarlama
13 Concepting ve pazarlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Principles of Marketing, Global Edition, Philip Kotler-Gary Armstrong 

Halkla İlişkiler Araştırmaları,(2022) kitabı İçinde 'Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler'bölümü, Yazar: Tuba ÇEVİK ERGİN

Pazarlama 3.0 (2010) Philip Kotler

Pazarlama 4.0 (2020) Philip Kotler  

Pazarlama 5.0 (2021) Philip Kotler

Dijital Pazarlama (2020) Cevat Söylemez, Aydın Kayabaşı

Dijital Pazarlama Stratejileri (2017), Simon Kingsnorth

Postmodern Marketing, Stephen Brown ,March 2012 ,European Journal of Marketing 27(4)

Arts Marketing and the Sociental Functioning of the Arts,(2002) Boorsma,M., International Journal of Cultural Policy.8 (1),65-74

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar.
2 Stratejik yönetimin önemini kavrar. X
3 Hedef kitlenin önemini kavrar. X
4 Reklam stratejilerinin önemini kavrar. X
5 Kurumsal yönetimin önemini kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5
1 Pazarlama ile ilgili akademik yayınları eleştirel bir şekilde analiz edebilme ve değerlendirme 2 3 3 3
2 Pazarlamadaki çağdaş konuları öğrenme ve değerlendirme 2 3 3 3
3 Pazarlamanın karmaşık doğasını daha iyi anlamak ve keşfetmek için farklı kaynaklardan bilgi edinip öğrenmek, bilgiyi entegre etmek ve değerlendirmek 1 3 3 3 3
4 Daha geniş küresel, sosyal ve ekonomik bağlamda pazarlama fikirlerini ve uygulamalarını anlamak 1 3 3 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 10 10
Final 1 25 25
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6