Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültürlerarası İletişim | HID 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere Kültürlerarası İletişim kuramları, kültürün iletişim üzerindeki etkisini hakkında bilgi vermektir. Öğrencilere kültürel farklılıklar açısından bir perspektif oluşturmak ve kültürelerarası çatışmalar için çözüm önerileri geliştirebilme becerileri kazandırmak bu dersin hedeflediği amaçlardandır. |
Dersin İçeriği | Kültür kavramı, kültür – iletişim –güç ilişkisi, kültürlerarası iletişim süreci, kültürler arası iletişim teorileri, opüler kültür ve kültürlerarası iletişim ilişkisi, çatışma kavramı ve kültür, göç ve kültürlerarası iletişim, etik ve kültürlerarsı iletişim,
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yumuşak güç, göç, teknoloji, çatışma, çözüm gibi konular bağlamında kültürlerarası iletişim bilgisini genişletmek | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Kişinin kendi kültürel grubunun kültürlerarası etkileşimler üzerindeki etkisini, kültürlerarası iletişimin sürecinin karmaşık ve hassas yapısını anlayabilmek, tartışmak, analiz etmek ve değerlendirmek | Anlatım, | |
3 | Kültürlerarası iletişim kavram ve kuramlarını açıklayabilmek | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür kavramına giriş | |
2 | Kültür tanımları ve anlamı | |
3 | Kültür , iletişim ve güç | |
4 | Kültürlerarası iletişim tanımı ve tarihsel gelişim süreci | |
5 | Kimlik ve kültürlerarası iletişim | |
6 | Dil ve kültürlerarası iletişim | |
7 | Popüler kültür ve kültürlerarası iletişim | |
8 | Kültürlerarası iletişim kuramları -1 | |
9 | Kültürlerarası iletişim kuramları -2 | |
10 | Kültürlerarası iletişim kuramları -3 | |
11 | Kültürlerarası iletişim ve göç kavramı | |
12 | Kültürlerarası iletişim ve etik | |
13 | Kültürlerarası iletişim ve çatışma & çözüm -1 | |
14 | Kültürlerarası iletişim ve çatışma & çözüm -2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Intercultural Communication in Contexts’, Judith N. Martin & Thomas K. Nakayama, Fifth Ed. , McGrawHill Education Kültürlerarası İletişim Bağlamında Kültür Kuramı -Els Oksaar Kültür, Farklılık ve İletişim- Kültürlerarası İletişimin Kavramsal Dayanakları - Asker Kartarı |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yumuşak güç, göç, teknoloji, çatışma, çözüm gibi konular bağlamında kültürlerarası iletişim bilgisini genişletmek | 2 | 3 | |||
2 | Kişinin kendi kültürel grubunun kültürlerarası etkileşimler üzerindeki etkisini, kültürlerarası iletişimin sürecinin karmaşık ve hassas yapısını anlayabilmek, tartışmak, analiz etmek ve değerlendirmek | 1 | 2 | |||
3 | Kültürlerarası iletişim kavram ve kuramlarını açıklayabilmek | 2 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 90 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |