Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eleştirel İletişim Kuramları | HID 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. METİN IŞIK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. METİN IŞIK, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Berkay BULUŞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İletişim alanında ana akım geleneği içerisinde geliştirilen teori, model ve yaklaşımların sorgulanması ve bunlara bir tepki olarak ortaya çıkan eleştirel iletişim geleneğin irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Eleştirel geleneğin ortaya çıkışı, gelişimi ve önermeleri irdelenmektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | İletişim kuramlarını sıralar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. | Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal Çerçevenin Oturtulması: Ana akım kuram ve modellerine genel bakış. | |
2 | Modernliğin sonuçları | |
3 | Frankfurt Okulu | |
4 | Aydınlanmanın Diyalektiği | |
5 | Adorno: Minima Moralia | |
6 | Horkheimer: Akıl Tutulması | |
7 | Marcuse: Tek Boyutlu İnsan | |
8 | VİZE | |
9 | Althusser: Devletin İdeolojik Aygıtları | |
10 | Epistemolojik Aristokrasi | |
11 | Yapısalcı Medya Çalışmaları: Hoggart ve Williams, Straus, Sassure, Bart, Eco | |
12 | Post Yapısalcılık | |
13 | Ekonomi Politik Yaklaşım | |
14 | Tartışma ve genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Metin IŞIK: Eleştirel Kuramlar Ders Notları |
Ders Kaynakları | İrfan Erdoğan ve Korkmaz Alemdar, Öteki Kuram Konca Yumlu, Kitle İletişim Kuram ve Araştırmaları, Nam Basım, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Halkla ilişkiler kuramlarını sıralar. | X | |||||
2 | Stratejik yönetimin önemini kavrar. | X | |||||
3 | Hedef kitlenin önemini kavrar. | X | |||||
4 | Reklam stratejilerinin önemini kavrar. | X | |||||
5 | Kurumsal yönetimin önemini kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | İletişim alanındaki temel yaklaşımları kavrar. | |||||
2 | İletişim kuramlarını sıralar. | |||||
3 | Kuramlara yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |