Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ağız, Diş, Çene Anatomisi ve Morfolojisi ADS 105 1 3 + 0 3 4
Ön Koşul Dersleri

----

Önerilen Seçmeli Dersler

-----

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ
Dersi Verenler Doç.Dr. DOĞUKAN YILMAZ,
Dersin Yardımcıları

-----

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Diş morfolojilerinin ve çiğneme sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Anatomik eksenler ve düzlemler, yön terimleri, Ağız ve çene arklarının genel yapısı ile ağızdaki ve yüzdeki işaret noktaları, Dişlerin isimleri, diş formülleri ve çenelerin bölümlere ayrılması, Dişlerin histolojik yapısı, Diş sürme ve çiğneme fizyolojisi, Oklüzyon, Dişlerin üzerindeki morfolojik oluşumlar, Dişlerin özellikleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Anatomik eksenler ve düzlemler, yön terimleri
2 Ağız ve çene arklarının genel yapısı ile ağızdaki ve yüzdeki işaret noktaları
3 Dişlerin isimleri, diş formülleri ve çenelerin bölümlere ayrılması
4 Dişlerin histoloji yapısı
5 Diş sürme ve çiğneme fizyolojisi
6 Oklüzyon
7 Dental Morfoloji
8 Üst ve alt santral diş anatomisi
9 Üst ve alt lateral diş anatomisi
10 Üst ve alt kanin diş anatomisi
11 Üst ve alt 1.premolar diş anatomisi
12 Üst ve alt 2.premolar diş anatomisi
13 Üst ve alt 1.molar diş anatomisi
14 Üst ve alt 2.molar diş anatomisi
Kaynaklar
Ders Notu

----

Ders Kaynakları

Dört Elli Diş Hekimliğinde Yardımcı Personel ve Klinik Yöntemi (Mehmet Ali Kılıçarslan Palme Yayıncılık)

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Temel düzeyde kuramsal bilgilere sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili terimleri açıklar. X
3 Temel düzeyde uygulamalı bilgiye sahiptir. X
4 Cihaz arızası ile karşılaştığında sorunları tanımlar.
5 Sterilizasyon ve dezenfeksiyon çalışmalarında sorumluluk alır.
6 Temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır.
7 Muayenehane düzenini sağlar, hasta kayıt, randevu takibi ve stok takibi yapar.
8 Hayat boyu öğrenme bilincine sahiptir. X
9 Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. X
10 Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar. X
11 Meslek ahlâkı bilincini kazanır, mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, sonuçlarının duyurulması aşamasında bilimsel ve ahlaki kurallara uyar.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 2 2 4
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 1 3 3
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 4