Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Kompleks Analiz-I | AFT 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Kompleks Analiz I-II derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYNUR ŞAHİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. AYNUR ŞAHİN, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Aynur Şahin |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Lisans düzeyindeki Kompleks Analiz bilgisi üzerine Mühendislik ve teknik uygulamalarının verilmesi, Taylor ve Laurent serilerinin uygulamaları, , Argüment prensibi ve Rouche teoremi, Konform dönüşümler ( bilineer dönüşümler, trigonometrik ve temel fonksiyon dönüşümleri) Harmonik fonksiyonların uygulamaları, Fourier serileri ve Laplace dönüşümlerinin kullanımlarının verilmesi |
Dersin İçeriği | Kompleks sayılar ve fonksiyonlar ( temel kavramlar, limit ve süreklilik, fonksiyonların dalları, diferensiyellenebilir fonksiyonlar, Cauchy-Riemann denklemleri, analitik ve harmonik fonksiyonlar) Diziler , seriler, Julia ve Mandelbrot kümeleri ( temel teoremler, kuvvet serisi fonksiyonları) Kompleks integral, Taylor ve Laurent serileri ( Uniform yakınsaklık, aykırı noktalar, sıfırlar, kutuplar , Taylor ve Laurent serilerinin uygulamaları ) Rezidü teorisi ( rezidü hesapları, trigonometrik integraller, genelleştirilmiş integraller, Argüment prensibi ve Rouche teoremi) Konform dönüşümler ( bilineer dönüşümler, trigonometrik ve temel fonksiyon dönüşümleri) Harmonik fonksiyonların uygulamaları, Fourier series ve Laplace dönüşümleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Taylor ve Laurent serilerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
2 | Argüment prensibi ve Rouche teoremini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
3 | Konform dönüşümleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
4 | Harmonik fonksiyonların uygulamalarını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
5 | Fourier serilerini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
6 | Laplace dönüşümlerini uygular. | Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kompleks sayılar ve kompleks fonksiyonlarda temel kavramlar | [2] Sayfa 123-126 |
2 | limit ve süreklilik, fonksiyonların dalları, diferensiyellenebilir fonksiyonlar | [2] Sayfa 126-147 |
3 | Cauchy-Riemann denklemleri, analitik ve harmonik fonksiyonlar | [2] Sayfa 147-159 |
4 | Diziler , seriler, Julia ve Mandelbrot kümeleri | [2] Sayfa 159-167 |
5 | temel teoremler, kuvvet serisi fonksiyonları | [2] Sayfa 167-169 |
6 | Kompleks integral, Taylor ve Laurent serileri | [2] Sayfa 169-190 |
7 | Uniform yakınsaklık, aykırı noktalar, sıfırlar, kutuplar , Taylor ve Laurent serilerinin uygulamaları. | [2] Sayfa 191-204 |
8 | Rezidü teorisi ( rezidü hesapları, trigonometrik integraller, genelleştirilmiş integraller | [2] Sayfa 205-222 |
9 | Ara sınav | |
10 | Argüment prensibi ve Rouche teoremi | [2] Sayfa 223-227 |
11 | Konform dönüşümler ( bilineer dönüşümler, trigonometrik ve temel fonksiyon dönüşümleri | [2] Sayfa 228-238 |
12 | Harmonik fonksiyonların uygulamaları, | [2] Sayfa 238-248 |
13 | Fourier series | [2] Sayfa 249-269 |
14 | Laplace dönüşümleri | [2] Sayfa 269-275 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Başarır, Metin; Kompleks Değişkenli Fonksiyonlar Teorisi,Sakarya Kitabevi, 2002,Sakarya. |
Ders Kaynakları | [2] Başkan, Turgut; Kompleks Fonksiyonlar Teorisi,Uludağ Üni.Yay., 1996, Bursa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Limit, süreklilik, türev, integral ve diferansiyel denklemler gibi temel analitik konularında ustalaşır. Reel ve kompleks değerli fonksiyonların davranışlarını daha iyi anlama ve analiz etme yeteneğini kazanır, matematiksel modellemeyi anlar ve karmaşık problemleri analiz eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Taylor ve Laurent serilerini tanır. | 5 | 5 | ||||
2 | Argüment prensibi ve Rouche teoremini ifade eder. | 0 | 5 | 5 | |||
3 | Konform dönüşümleri açıklar. | 5 | 5 | ||||
4 | Harmonik fonksiyonların uygulamalarını yorumlar. | 5 | 5 | ||||
5 | Fourier serilerini tanımlar. | 5 | 5 | ||||
6 | Laplace dönüşümlerini uygular. | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |