Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Koro Eğitimi ve Yönetim Teknikleri MZB 512 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

sazakn

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarının öğrencilere öğretilmesi ve toplulukla şarkı söyleme kurallarının benimsetilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. Tartışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu
2 Koro eğiticisinin özellikleri
3 Koro eğitiminde ses- nefes alıştırmaları
4 Çocuk koroları, repertuarın tanıtılması
5 Çocuk korolarında teknik alıştırmalar
6 Çok sesli korolarda yapısal özellikler, ses grupları
7 Farklı ses gruplarının çalıştırılmasında temel özellikler
8 Örnek dağar oluşturma çalışmaları
9 Koro şefi donanımı, yönetim teknikleri
10 Ölçü ve vuruş teknikleri
11 Çalışılacak eserin gerektirdiği teknik ve müziksel çözümlemenin temelleri
12 Koronun günlük çalışma planlamasında yaklaşımlar
13 Günlük çalışma planı uyarınca, bir koro çalışma programı tasarlama ve uygulama
14 Örnek eserler üzerinde, koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kazanımların değerlendirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Çevik, Suna. (1999). Koro Eğitimi, Yönetimi ve Teknikleri. Ankara: Yurtrenkleri Yayıncılık. Çevik, Suna. (2000). Koro Albümü. Ankara: Yurtrenkleri Yayınevi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. 5
2 Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. 3
3 Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. 3 3 2
4 Türk ve dünya müziğinde kullanılan koro repertuvarını ögelerine ayırır 3 1 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 20
2. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 2 6 12
Performans Görevi (Uygulama) 1 2 2
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6