Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Müziğinde Nadir Kullanılan Makamlar | MZB 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. FERDİ KOÇ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziğinde basit, şed ve mürekkep olarak sınıflandırılan makamların haricinde kalan makamların karar perdeleri esas alınarak yapı ve seyirleri öğretilecektir. |
Dersin İçeriği | Türk müziğinde geçmişe göre günümüzde çok az makam kullanılmaktadır. Kullanılmayan makamların oluşumu, seyirleri, muhteva ettiği makamlar ve kullanıldığı çeşniler dersin içeriğini oluşturmaktadır. Derste nadir kullanılan makamların karar perdeleri referans alınarak makamların incelenmesi yapılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlar öğrenilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gözlem, | |
2 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlarda eser meşk edilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamların sınıflandırılması | |
2 | Basit, şed ve mürekkep makamların yapı ve seyirlerinin tekrarı | |
3 | Yegâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
4 | Yegâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
5 | Hüseynî Aşîran perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
6 | Acemaşîran perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
7 | Irak perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
8 | Rast perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
9 | Rast perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
10 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
11 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
12 | Dügâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
13 | Segâh perdesinde karar veren makamların incelenmesi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Konu ile ilgili yapılan yüksek lisans ve doktora tezleri |
Ders Kaynakları | ÖZKAN, İ.H.; Türk Müziği Nazariyatı ve Usulleri, Kudüm Velveleleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlar öğrenilir. | ||||||||||
2 | Türk müziğinde nadir kullanılan makamlarda eser meşk edilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |