Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kültür ve Müzik | MZB 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahiptir. Toplumdaki sosyal değişmelere bağlı olarak, kültürün ayrılmaz bir parçası olan müzik de etkilenmektedir. Bu etkilenmenin müziğin kültürel fonksiyonlarıyla bağlantılı olarak incelenmesi gerekmektedir. |
Dersin İçeriği | Kültürün nitelikleri, kültür müzik ilişkisi, müziğin kültürel fonksiyonları, kültürel değişmelerin müziğe etkisi, dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahip olduğunu açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Kültürün niteliklerini açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Müziğin kültürel fonksiyonlarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisinini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültürün tanımı ve özellikleri | yok |
2 | Kültürün nitelikleri | yok |
3 | Müzik kavramı ve özellikleri | yok |
4 | Müziğin kültürel fonksiyonları | yok |
5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisi | yok |
6 | Geçmişten günümüze Türk müzik kültürü | yok |
7 | Müziğin diğer kültür alanlarıyla etkileşimi | yok |
8 | Küreselleşme ve müzik | yok |
9 | Müzik ve İletişim | yok |
10 | Kültürün yaşatılmasında müziğin önemi | yok |
11 | Sosyolojik bir olgu olarak müzik | yok |
12 | Popüler Kültür ve Müzik | yok |
13 | Dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. | yok |
14 | Dinlenmekte olan müzik türlerinin sosyal kültürel çözümlenmesi. | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | JİDANOV, A.; Edebiyat Müzik ve Felsefe Üzerine,1997. ALTAR, Cevat Memduh; Sanat Felsefesi Üzerine, YKY, 1997. SUN, M., Kataoğlu M.; Türk Kalarak Çağdaşlaşma, Müzik Ans. Yay., 1993. TURHANLI, Halil; Müzik ve Muhalefet, Altıkırkbeş Yayınları, 1946. CEVDET, Abdullah; Düşünen Musiki, 1932. TUFAN, Muzaffer; Kahramanlık Türkülerinin Sosyolojik Önemi, 1990. HONİCSHEİM; Musıc and Society 1973-1979 New York. ÖZBEK, Meral; Popüler Kültür ve Orhan Gencebay Arabeski, 1991. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür milletlerin hayatında vazgeçilmez bir öneme sahip olduğunu açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | Kültürün niteliklerini açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Müziğin kültürel fonksiyonlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | Kültür ve müzik ilişkisini kurar. | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | Kültürel değişmelerin müziğe etkisinini analiz eder. | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |