Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müzik Topluluğu Yönetim Teknikleri | TMB 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk müziği ses ve çalgı topluluklarının repertuvarında yer alan eserlerin, koro- orkestra yönetimi ilkeleri çerçevesinde öğretilerek yönetim tekniklerinin kurallarının öğretilmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Koro kavramı, koro türleri ve koro oluşumu. Koro eğitimcisinin özellikleri. Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes egzersizleri. Koro eğitimi ve yönetim teknikleri. Koro eğitiminde repertuvar oluşturma. Türk müziği ses ve çalgı topluluklarının repertuvarında yer alan eserlerin, koro- orkestra yönetimi ilkeleri çerçevesinde, ölçü ve usul özelliklerine göre uygulanması gereken yönetim teknikleri ile müzikaliteyi ortaya çıkaran eser çözümleme ilkeleri yoluyla öğrencilerde akademik düzeyde şeflik becerileri oluşturmak hedeflenmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | Grupla Çalışma, Tartışma, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
4 | Türk müziğinde kullanılan koro repertuvarının yapısal dinamiklerini analiz eder. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Koro yönetiminin ilkelerini değerlendirir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Koro nedir? Koro türleri ve koro oluşumu | |
2 | Koro eğiticisinin özellikleri | |
3 | Koro eğitiminde kullanılan ısınma ve gevşeme egzersizleri | |
4 | Koro eğitiminde kullanılan ses- nefes alıştırmaları | |
5 | Koro türlerinin ses özellikleri | |
6 | Koro türlerinin ses özellikleri | |
7 | 2/4´lük, 3/4´lük ve 4/4´lük ölçüde koro yönetimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | 2/4´lük, 3/4´lük ve 4/4´lük eksik ölçüde koro yönetimi | |
10 | Bileşik ölçülerde koro yönetimi | |
11 | Susla başlayan bileşik ölçülerde koro yönetimi | |
12 | Eksik ölçüyle başlayan bileşik ölçülerde koro yönetimi | |
13 | Aksak (karma) ölçülerde koro yönetimi | |
14 | Koro yönetimi uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | . |
Ders Kaynakları | Suna Çevik; Koro Eğitimi ve Yönetimi, Müzik Eğitimi Yayınları
ISBN:9786056362002
Türk Müziği TRT Arşivi Notaları
TRT Türk Müziği Toplulukları Konser videoları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | ||||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | ||||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Koro ve koroların oluşumu konularında kavramsal ve uygulamaya dönük bilgi sahibi olur. | 5 | |||||||||||
2 | Koro eğitimi ve yönetimine ilişkin kavram, ilke ve yöntemleri bilir. | 5 | 2 | ||||||||||
3 | Koro Yönetiminde kullanılan yöntem ve teknikleri eserler eşliğinde uygular. | 5 | 2 | 1 | |||||||||
4 | Türk müziğinde kullanılan koro repertuvarının yapısal dinamiklerini analiz eder. | 4 | 2 | ||||||||||
5 | Koro yönetiminin ilkelerini değerlendirir. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 50 | 100 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |