Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Araştırmalarında Müzik Yazımı | TMB 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Alan araştırmalarında toplanan müzik eserlerinin transkripsiyonunu yapabilmek. |
Dersin İçeriği | transkripsiyon örnekleri, nota yazımı, saha arştırmaları teknik ve yöntemleri, yerel müzik tarzları, çalgılara göre transkripsiyon arayışları, vokal icralara göre transkripsiyon arayışları, eser analizi, transkripsiyon çalışmaları, saha çalışmaları, yapılmış saha çalışmaları örnekleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | transkripsiyon nedir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | müziği yazmak ne demektir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | transkripsiyon örnekleri | Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
4 | örnek saha çalışması | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
5 | müziği yazma çalışması | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | |
6 | saha bulgularının alan yazınına dönüştürülmesi | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | transkripsiyon nedir? | yok |
2 | yapılmış transkripsiyon çalışmaları | yok |
3 | müziği yazmak nedir? | yok |
4 | saha çalışması nedir? müziğin saha çalışmaları nasıl yapılır? | yok |
5 | yapılmış müzik saha çalışmaları örnekleri | yok |
6 | mevcut transkripsiyon örneklerinin değerlendirmesi | yok |
7 | Türkiye'de yerel müzik biçimleri ve örnekleri | yok |
8 | Yerel müzik örneklerine göre transkripsiyon geliştirilmesi | yok |
9 | örnek saha çalışması etütleri | yok |
10 | genel tekrar | yok |
11 | müzik yazımında kullanılacak alternatif yollar | yok |
12 | müziği yazma çalışmaları | yok |
13 | örneklerin sunulup değerlendirilmesi | yok |
14 | dönem içi çalışmalarının alan yazınına dönüştürülmesi | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | Oğuz, Z.Tuğba (2011), İslam Cebrinde ve Gelenbevi'de Matematiksel Notasyon Sistemi, Erdem dergisi, S.61, (160-192) Rzaveya, B. (2020), Azerbaycan Muğam Tarihinin Notasyon Tarihi, Kültür Araştırmaları Dergisi, S.6, (243-252) Akdoğu, O. (1989), Türk Müziği Bibliyografyası, Ege Üniversitesi Basımevi. Peykoğlu, M. (2007), 20.yy Müziğinde Grafik Notasyon Kullanımı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) 9 Eylül Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü Ödemiş, S. (2012) Halk Oyunlarında Notasyon Sistemi Denemsi Hareket Portresi, (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) İTÜ. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
2 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. | X | |||||
3 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
4 | Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
5 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
6 | Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
7 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X | |||||
10 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
11 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
12 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | transkripsiyon nedir | ||||||||||||
2 | müziği yazmak ne demektir | ||||||||||||
3 | transkripsiyon örnekleri | ||||||||||||
4 | örnek saha çalışması | ||||||||||||
5 | müziği yazma çalışması | ||||||||||||
6 | saha bulgularının alan yazınına dönüştürülmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |