Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Alan Araştırmalarında Müzik Yazımı TMB 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHİR MAK
Dersi Verenler Doç.Dr. MAHİR MAK,
Dersin Yardımcıları

Araş.Gör.Mehmet Der

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Alan araştırmalarında toplanan müzik eserlerinin transkripsiyonunu yapabilmek.

Dersin İçeriği

transkripsiyon örnekleri, nota yazımı, saha arştırmaları teknik ve yöntemleri, yerel müzik tarzları, çalgılara göre transkripsiyon arayışları, vokal icralara göre transkripsiyon arayışları, eser analizi, transkripsiyon çalışmaları, saha çalışmaları, yapılmış saha çalışmaları örnekleri

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 transkripsiyon nedir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 müziği yazmak ne demektir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
3 transkripsiyon örnekleri Tartışma, Beyin Fırtınası,
4 örnek saha çalışması Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama,
5 müziği yazma çalışması Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası,
6 saha bulgularının alan yazınına dönüştürülmesi Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 transkripsiyon nedir? yok
2 yapılmış transkripsiyon çalışmaları yok
3 müziği yazmak nedir? yok
4 saha çalışması nedir? müziğin saha çalışmaları nasıl yapılır? yok
5 yapılmış müzik saha çalışmaları örnekleri yok
6 mevcut transkripsiyon örneklerinin değerlendirmesi yok
7 Türkiye'de yerel müzik biçimleri ve örnekleri yok
8 Yerel müzik örneklerine göre transkripsiyon geliştirilmesi yok
9 örnek saha çalışması etütleri yok
10 genel tekrar yok
11 müzik yazımında kullanılacak alternatif yollar yok
12 müziği yazma çalışmaları yok
13 örneklerin sunulup değerlendirilmesi yok
14 dönem içi çalışmalarının alan yazınına dönüştürülmesi yok
Kaynaklar
Ders Notu

öğretim elemanı ders notları

Ders Kaynakları

Oğuz, Z.Tuğba (2011), İslam Cebrinde ve Gelenbevi'de Matematiksel Notasyon Sistemi, Erdem dergisi, S.61, (160-192)

Rzaveya, B. (2020), Azerbaycan Muğam Tarihinin Notasyon Tarihi, Kültür Araştırmaları Dergisi, S.6, (243-252)

Akdoğu, O. (1989), Türk Müziği Bibliyografyası, Ege Üniversitesi Basımevi.

Peykoğlu, M. (2007), 20.yy Müziğinde Grafik Notasyon Kullanımı, (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) 9 Eylül Üniversitesi sosyal Bilimler Enstitüsü

Ödemiş, S. (2012) Halk Oyunlarında Notasyon Sistemi Denemsi Hareket Portresi, (yayınlanmamış yüksek lisans tezi) İTÜ.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
2 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı alanında uzmanlaşır. X
3 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
4 Türk Müziğinin temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
5 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
6 Türk Müziği bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Sanat alanına sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
7 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
8 Türk Müziğinin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
9 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
10 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
11 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
12 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 transkripsiyon nedir
2 müziği yazmak ne demektir
3 transkripsiyon örnekleri
4 örnek saha çalışması
5 müziği yazma çalışması
6 saha bulgularının alan yazınına dönüştürülmesi
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Seminer) 2 2 4
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6