Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kinetografi / Laban Hareket Notasyonu Sistemi I | THO 505 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. DİLEK CANTEKİN ELYAĞUTU, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Semih ÖZBİLGİ
|
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilerin Kinetografi/Laban Hareket Yazım sisteminin temel yazım kurallarını ve sembollerini öğrenmesi, Türk Halk Oyunları repertuvarlarının ve sahne çalışmalarının transkripsiyonunun yapılmasını sağlamak.
|
Dersin İçeriği | Kinetografi/Laban Hareket Yazım Sistemi'nin temel prensipleri.
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini bilme. | ||
2 | Laban Kinetografisini sembollerini anlama. | ||
3 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | ||
4 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hareket yazım sistemlerinin kısa bir tarihçesi Laban Kinetografisinin tarihçesi , tekrarlar Desteği Tutma, Dikey hareketler (sıçramalar) Ara Sınav Bacak hareketleri, | |
2 | Hareket işareti, Porte | |
3 | Ritim ve hareket göstergesi | |
4 | Yönler | |
5 | Destek bacağının düzeyleri,Pozisyonlar | |
6 | Adım, tekrarlar işareti | |
7 | Desteği Tutma, Dikey hareketler (sıçramalar) | |
8 | ara sınav | |
9 | Bacak hareketi | |
10 | Bacağın rotasyonu | |
11 | Duyulabilir aksanlar. | |
12 | Vücudun dikey hareketleri | |
13 | Türk Halk Oyunları motiflerinden Örnek yazımlar | |
14 | Türk Halk Oyunları motiflerinden Örnek yazımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Fügedi, János. (2016a). Basics of Laban Kinetography for Traditional Dancers. Budapest: Institute for Musicology, Research Centre for the Humanities. Fügedi, János. (general editor). (2016b). “The Data of the Knowledge Base of Traditional Dances.” Version 1, dx.doi.org/10.23714/nzntk.ntt.publ.l01777. Retrieved from http://db.zti.hu/neptanc_tudastar/pdf/biblio/l01777.pdf Fügedi, János; Vavrinecz, András. (2013). Old Hungarian Dances Styles, The Ugros, Anthology. Budapest, Hungary: L’Harmattan – MTA Zenetudományi Intézet. Guest, Ann Hutchinson. (1998). Choreo-Graphics, A Comparison of Dance Notation Systems From the Fifteenth Century to the Present. New York: Routledge. Guest, Ann Hutchinson. (2005). Labanotation, A System of Analyzing and Recording Movement Fourth Edition. New York: Routledge.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. | X | |||||
2 | Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. | X | |||||
3 | Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. | X | |||||
4 | Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. | X | |||||
7 | Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
8 | Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Laban Kinetografisinin temel prensiplerini bilme. | 5 | |||||||
2 | Laban Kinetografisini sembollerini anlama. | 5 | |||||||
3 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | 5 | |||||||
4 | Laban Kinetografisi ile beden hareketlerini yazabilme. | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Proje / Tasarım | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 171 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |