Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Osmanlı Türkçesi Halk Müziği Metinleri THO 513 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. CEMAL KARABAŞOĞLU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Dr.Öğretim Görevlisi Safiye Şeyda ERDAŞ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk halk oyunları, kuramı ve repertuvarı için kaynak teşkil eden tarihsel metinleri tanımak ve bu kaynakları akademik alanda yapılacak müzik çalışmalarında doğru bir şekilde kullanılabilmek

Dersin İçeriği

Osmanlı Türkçesi ile yazılmış Türk halk oyunları, mecmualar, cönkler gibi repertuvar kaynakları ile halk bilimine dair yazılmış makaleler üzerinde çalışılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Türk müziği tarihi yazılı kaynaklarını tanır. Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma,
2 Türk müziği yazılı kaynaklarını okur. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Proje, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
3 Yazılı kaynaklarda işlenen konuları yorumlar. Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
4 Yazılı kaynaklar ile günümüz kaynaklarının karşılaştırmasını yapar. Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu

Cemal Karabaşoğlu, Osmanlı Türkçesi Ders Notları, İlitam Programı, 2012.

Ders Kaynakları

Mefail Hızlı, Metinlerle Osmanlı Türkçesi, (Emin Yayınları), Bursa 2010.
Mustafa Çıpan, Güfte ve Şiir Mecmuası, (İlk Kültür ve Turizm Müdürlüğü) Konya 2010.
Rauf Yekta, Esâtiz-i Elhân, (Mahmut Bey Matbaası), İstanbul 1317.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bilim ve sanatın gerektirdiği yol (metod) ve yordam(teknik)lara hakimdir. X
2 Türk ve Batı danslarının temel unsurlarını bilir; bağımsız araştırma yapabilir, çalışma sahası ile ilgili konuları yorumlayabilir ve sentezleyebilir. X
3 Türk Halk Oyunları bilim uzmanı; kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Dans bilimine sağladığı katkıların yanında, eğitim, estetik ve diğer bilimlik disiplinlerle ilgili olarak araştırır ve bağlar kurar. X
4 Teknolojik konuları yenilikleri takip eder. Türk Halk Oyunlarının geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Dans biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma ve öğretme becerisine sahiptir. X
6 Eğitim, öğretim ve araştırma kalitesi ile Türkiye ve Dünyada tanınan; tartışma, analiz, açıklama ve sentezlere ulaşma yönünde öğretim ve araştırmalar yapacak; Türk Halk Oyunları bilimini ileri seviyelere taşıyacak öğretim yapar. X
7 Türk Halk Oyunları konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
8 Dans biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Türk müziği tarihi yazılı kaynaklarını tanır.
2 Türk müziği yazılı kaynaklarını okur.
3 Yazılı kaynaklarda işlenen konuları yorumlar.
4 Yazılı kaynaklar ile günümüz kaynaklarının karşılaştırmasını yapar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
2. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 1 1
Kısa Sınav 1 1 1
Ödev 2 2 4
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6