Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çini Kimyası | CTS 203 | 3 | 4 + 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAYRETTİN CAVİT ÜNAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Çini sanatımızın asıl alt yapısını oluşturan oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Geleneksel sır ve boya yapısıyla birlikte bu gün kullanılan artistik sırlar konusunda da kendine yetebilen öğrenciler yetiştirmek. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. | Tartışma, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | Geleneksel boya yapısını öğrenmiş ve bu güne uyarlaya bilmiş öğrenciler yetiştirmek. | Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Seramik ve Çini için kullanılan ham maddeler konusunda bilgi sahibi olmak. | Tartışma, Grupla Çalışma, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Kullanılan çamur türlerine ve sır türlerine göre fırın pişim dereceleri konusunda bilgi sahibi olmak. | Tartışma, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Sır reçetelerini çözecek kimyasal bilgiye sahip olmak. | Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seramiğe genel bakış. | |
2 | Seramiklerin sınıflandırılması. | |
3 | Seramiklerin sınıflandırılması. | |
4 | Genel seramik üretimi. | |
5 | Geleneksel seramik üretimi. | |
6 | Cam ve cam yapıları. | |
7 | Cam hammaddeleri ve Camların sınıflandırılması. | |
8 | Sırların yararları ve sırların sınıflandırılması. | |
9 | Sır oksitlerin sınıflandırılması ve Seger formülasyonu. | |
10 | Seger formülasyonu. | |
11 | Sırların sınıflandırılması. | |
12 | Sır kusurları. | |
13 | Sırlı boyalar. | |
14 | Genel bakış. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | H. Özkan Toptan,( Seramik malzemeler) ders notları. SAÜ. Mühendislik Fakültesi, Metalurji ve Malzeme. Müh.Böl.2003, Ali Kartal, Sır ve Sırlama teknikleri.Çizgi matbaacılık, 1998. H. |
Ders Kaynakları | Cam ve cam seramik ders notları (SAÜ, Mühendislik fakültesiMetalurji ve Maden Mühendisliği fakültesi. Müh. Böl. 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oksitler- sırlar konusunda deneyler yapabilecek düzeyde öğrenciler yetiştirmek. | 4 | |||||||||||
2 | Geleneksel boya yapısını öğrenmiş ve bu güne uyarlaya bilmiş öğrenciler yetiştirmek. | 4 | 1 | ||||||||||
3 | Seramik ve Çini için kullanılan ham maddeler konusunda bilgi sahibi olmak. | 1 | 5 | ||||||||||
4 | Kullanılan çamur türlerine ve sır türlerine göre fırın pişim dereceleri konusunda bilgi sahibi olmak. | 3 | |||||||||||
5 | Sır reçetelerini çözecek kimyasal bilgiye sahip olmak. | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
3. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |