Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Staj II | TEZ 499 | 7 | 0 + 1 | 1 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞEN CİVİLİ, |
Dersin Yardımcıları | Staj Komisyonu |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin eğitim döneminde edindiği bütün bilgi birikimini sektörel ortamda kullanmasını sağlamaktır. Öğrenci mezuniyeti sonrasında çalışacağı, uzmanlaşacağı alanla ilgili çalışma ortamı, çalışma şartları vb. konularda bilgilenir. |
Dersin İçeriği | Öğrenci üç yıl içinde edindiği bilgi birikimini mezuniyeti sonrasında çalışacağı alanda uygular. Dört hafta süren bu çalışma dönemi eğitim kurumu ve reel sektör arasındaki ortak ve farklı noktaları görme imkanını sağlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim döneminde edinilmiş bilgilerle uygulama yapar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Yeni edindiği bilgilerle bilgi birikimini arttırır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sektörel alandaki yeni gelişmeler hakkında bilgilenir. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Mezuniyeti sonrasında çalışacağı sektörü tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
2 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
3 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
4 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
5 | .Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
6 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
7 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
8 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
9 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
10 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
11 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
12 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
13 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. | |
14 | Lisans mezuniyeti sonrasında çalışılacak sektörü tanımak, bilgi sahibi olmak ve uygulama yapmak için uzmanlaşılacak alanda çalışma yapılması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÖZEL, Mehmet, Türkiyenin Şaheserlerinden Örnekler, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1999 ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatı, Gözen Kitap ve Yayınevi, İst.2003 ÖZEN, Mine Esiner, Türk Tezhip Sanatından Örnekler, Özen Kitap ve Yayınevi, İst.2007 Türk Tezyini Sanatlarında Motifler: Çiçek Derman, İnci Ayan Birol; Klasik Devir Türk Tezyini Sanatlarında Desen ve Tasarımı- Çizim Tekniği ve Çizimleri; İnci Ayan Birol; Osmanlı Külliyatı, C:1-12: Yeni Türkiye Yayınları; Türkiye Külliyeti, C:1-20: Yeni Türkiye Yayınları; DİA, C:1-44 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim döneminde edinilmiş bilgilerle uygulama yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
2 | Yeni edindiği bilgilerle bilgi birikimini arttırır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
3 | Sektörel alandaki yeni gelişmeler hakkında bilgilenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |
4 | Mezuniyeti sonrasında çalışacağı sektörü tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |