Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ebru I | TEZ 325 | 5 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. SONGÜL ERGÜN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk ebru tarihi,önemli ustaları hakkında öğrenciyi bilgilendirmek. ebru malzemeleri tanıtmak ve özellikle öğrencinin kendi fırça ve boyalarını hazırlayacak duruma gelmesini sağlamak Temel uygulamalarla öğrencinin fırça hakimiyetini kazanmasını sağlamak |
Dersin İçeriği | Türk ebru sanatı tarihi ,önemli ustaları ve üsluplar hakkında genel bilgilendirme . Klasik Türk ebrusu malzemelerinin tanıtılması fırça ve boyaların hazırlanması. Türk ebrusunun Türk ebrusunun kullanım alanları,temel formları zemin ve battal ebrusu çalışmaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk ebru sanatı hakkında öğrendiklerini ifade eder. | Anlatım, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
2 | Türk ebru sanatının tarihsel gelişimi hakkında yorum yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Temel formlar olan zemin ve battal ebrularını yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, | |
4 | Fırçayı ve boyaları hazırlayabilmek | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
5 | Ebru konusundaki kaynakları tarar ve değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Ebru sanatının önemli sanatkarlarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ebru sanatı, Türk ebrusunun tarihi gelişimi | |
2 | Geçmişten günümüze ebru ustaları ve çığır açanlar | |
3 | Ebrunun kullanım alanları ve diğer sanatlarla münasebeti | |
4 | Geleneksel malzemenin tanıtımı ve fırçaların hazırlanması | |
5 | Toprak boyaların ezilerek ana kaplara alınması | |
6 | Kaynaklar, literatür ve terminolojinin tanıtımı | |
7 | Kaynaklar, literatür ve terminolojinin tanıtımı | |
8 | Vize | |
9 | Zemin ebrusu çalışması | |
10 | Zemin ebrusu çalışması | |
11 | Battal ebru için renk çalışması | |
12 | Battal ebru için renk çalışması | |
13 | Çok renkli battal ebru çalışmaları | |
14 | Gel-git ebrusu çalışması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Uğur Derman, Türk Sanatında Ebru, İstanbul, 1997. Türklerin Ebru Sanatı Hikmet Barutcugil ANKARA 2007Türk Ebru Sanatı Fuat Başar Yavuz Tiryaki İSTANBUL 2006 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını, motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
5 | Tasarımı yapar ve gerekli bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluğu gösterir. | X | |||||
9 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
10 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
11 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
12 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk ebru sanatı hakkında öğrendiklerini ifade eder. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | |
2 | Türk ebru sanatının tarihsel gelişimi hakkında yorum yapar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
3 | Temel formlar olan zemin ve battal ebrularını yapar. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | |
4 | Fırçayı ve boyaları hazırlayabilmek | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 0 | 5 | |
5 | Ebru konusundaki kaynakları tarar ve değerlendirir. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | |
6 | Ebru sanatının önemli sanatkarlarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |