Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Senaryo Yazımı | ITM 004 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ŞEBNEM CEYLAN APAYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere film senaryosu ve senaryo kuramları hakkında temel bilgileri vermek ve bu bilgilerin ışığında, belirledikleri özgün ya da uyarlama bir öyküyü sinopsis tretman ve senaryo haline getirmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Derste öğrencilerin bir kısa film fikrini geliştirme, sinopsis ve senaryo yazma konularında uygulamalar yapmaları sağlanacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, amaçlar kısmında belirlenen senaryo yazımına ilişkin kuramları öğrenirler ve bu kuramlar kapsamında özgün ya da uyarlama bir öyküyü senaryo haline getirmeyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Senaryonun film endüstrisindeki yerini ve amacını anlatıp, şekil ve içerik profesyonel beklentileri karşılamanın gereklerini öğretmek. Kendi senaryolarında amatör hatalar yapmalarını engellemek. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Öğrencilerin kendi yönetmeyecekleri bir senaryo yazmanın gereklerini öğrenmeleri. Senaryonun görsel bir iletişim aracına hizmet ettiği için diğer yazı türlerinden farkını göstermek. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Antik çağdan günümüze gelen karakter merkezli hikaye anlatımının temellerini anlamak. Farklı tarzda metinler üzerine çalışmadan önce bu anlatım türünde ustalaşmanın önemini anlatmak. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Senaryo yazımında kullanılan kavramların yazarları sıkıştıran formüllerin değil aksine sıkıştıklarında zihin açan alışkanlıklar ve senaryolarını bittiklerinde senaryolarının iskeletini ve eksikliklerini test edebilecekleri araçlar olduğunu görmek. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Öğrencilerin kendi kısa senaryolarını, öğrendikleri kavramları kullanarak, profesyonel bir standartlara uygun yazmaları. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Senaryo üzerine fikir üretme | |
2 | Sinemanın Dili: Güzel sanat, Anlatım aracı, Kitle İletişim aracı. | |
3 | Yazacağınız şey: Senaryo kavramı ve evreleri. | |
4 | Senaryo yazarı olmak: Yaratıcı hayal gücü, bilgi, beceri,öykü anlatma yeteneği, teknoloji bilme. | |
5 | Senaryoda içsel yapıyı oluşturan öğeler | |
6 | Öyküleme (Dramatik Yapı) | |
7 | Senaryo Öyküsünü Oluşturan Öğeler Kişileştirme | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Senaryo Uygulaması (Örnek inceleme) | |
10 | Devinimler, Zaman ve Mekan | |
11 | Konuşma Örgüsü(Diyalog) Müzik ve diğer sesler. | |
12 | Senaryo Evreleri inceleme 1 | |
13 | Senaryo Evreleri inceleme 2 | |
14 | Genel değerledirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyürek, Feridun (2004). Senaryo Yazarı Olmak. İstanbul: MediaCat Yayınları. Başol, Öktem (2010). Senaryo Kitabı: Senaryo Yazım Teknikleri ve Film Örnekleri. İstanbul: Pana Film. Cooper, Pat ve Ken Dancyger (2005). Kısa Film Yazmak. Çev.: Simten Gündeş. İstanbul: Es. Eisenstein, Sergei (2008) Kısa Film Senaryosu. Çev.: Osman Akınhay, İstanbul: Agora Kitaplığı. Korz, Michael (2011) Senaryoda Diyalog. Çev.: Gonca Gülbey. İstanbul: Altıkırkbeş Yayın. Mamet, David (2007). Film Yönetmek Üzerine. Çev.: Gülnur Güven. İstanbul: Hil Yayınları. Miller, William (2009). Senaryo Yazımı: Televizyon ve Sinema İçin. Çev.: Yılmaz Büyükerşen vd. İstanbul: Hayalbaz Kitap.
|
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, amaçlar kısmında belirlenen senaryo yazımına ilişkin kuramları öğrenirler ve bu kuramlar kapsamında özgün ya da uyarlama bir öyküyü senaryo haline getirmeyi öğrenir. |
2 | Senaryonun film endüstrisindeki yerini ve amacını anlatıp, şekil ve içerik profesyonel beklentileri karşılamanın gereklerini öğretmek. Kendi senaryolarında amatör hatalar yapmalarını engellemek. |
3 | Öğrencilerin kendi yönetmeyecekleri bir senaryo yazmanın gereklerini öğrenmeleri. Senaryonun görsel bir iletişim aracına hizmet ettiği için diğer yazı türlerinden farkını göstermek. |
4 | Antik çağdan günümüze gelen karakter merkezli hikaye anlatımının temellerini anlamak. Farklı tarzda metinler üzerine çalışmadan önce bu anlatım türünde ustalaşmanın önemini anlatmak. |
5 | Senaryo yazımında kullanılan kavramların yazarları sıkıştıran formüllerin değil aksine sıkıştıklarında zihin açan alışkanlıklar ve senaryolarını bittiklerinde senaryolarının iskeletini ve eksikliklerini test edebilecekleri araçlar olduğunu görmek. |
6 | Öğrencilerin kendi kısa senaryolarını, öğrendikleri kavramları kullanarak, profesyonel bir standartlara uygun yazmaları. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |