| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital İletişim ve Propaganda | ITM 021 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ESKİCUMALI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, | |
| 2 | Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | propaganda kavramının düşündürdükleri.. tanımı. | |
| 2 | Propaganda kavramının etimolojik anlamı ve tarihçesi, din dil ve kültür ile ilişkisi | |
| 3 | Propagandacının amaçları, yöntemleri.. | |
| 4 | propaganda türleri kaynağı ve sahası bakımından propagandalar | |
| 5 | propaganda türleri konusu ve kullanılışı bakımından propagandalar | |
| 6 | propaganda yöntemini diğerlerinden ayıran özellikler.. | |
| 7 | Lasswell'in propaganda kuramı ve iletişim bilimlerinin kurumsallaşması | |
| 8 | Dijital iletişim nedir? özellikleri ve geleneksel iletişim ile farkları | |
| 9 | yeni medya ve yeni medya üzerinden yapılan propaganda çalışmaları | |
| 10 | dünya çapında etkileyici propaganda örnekleri ( Hitler, Stalin, Mussolini vb ) | |
| 11 | dünya çapında etkileyici propaganda örnekleri ( 1. dünya savaşı,kuzey ırak savaşı) | |
| 12 | yeni medya üzerinden gerçekleşen propaganda örnekleri (Trump seçiminde Facebook etkisi) | |
| 13 | post turth kavramı ve propanda ilişkisi | |
| 14 | siyasal iletişim kampanyalarından örnekler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İletişim Tasarımı ve Medya alanının gerektirdiği kuramları sıralar. | ||||||
| 2 | İletişim tasarımcısı ve Medya uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurur ve topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. | ||||||
| 3 | Bir iletişim tasarımcısı olarak etkili iletişim ve medya üretiminin unsurlarını sıralar. | ||||||
| 4 | İletişim Tasarımı ve Medya alanında gerekli medya içeriklerini üretir ve tasarlar. | ||||||
| 5 | Çok yönlü olan medya mesajlarını, yine medya araçlarını kullanarak, daha anlaşılır olmasını sağlar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 |
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||
| 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 2 | 4 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 5 | 5 | 25 |
| Ödev | 6 | 3 | 18 |
| Proje / Tasarım | 4 | 4 | 16 |
| Final | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||