Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Medya ve Kültür Analizi | ITM 017 | 0 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. FURKAN SÜRÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Medya olgusunun tarihten günümüze evriminin kültürel boyutlarına bakılacaktır. Bu anlamda Türk televizyonculuk olgusunun tarihsel gelişim aşamaları merkezi önemdedir. Ayrıca geleneksel medya, dijital ve sosyal medya olguları üzerinde de durulacak bunlar arasındaki kültürel farklılıklar karşılaştırılacaktır. |
Dersin İçeriği | Türkiye’de basın ve televizyonculuğunun başlangıçtan günümüze uzanan kurumsal, teknik ve kültürel dönüşümü üzerinde durulacaktır. Türkiye’deki medyada yer alan haber ve tartışma programları, reklamlar, diziler, filmler, çocuklara yönelik içerikler kültürel özellikleri ile aktarılacaktır. Belli olaylara karşı Türk ve dünya medyasının takındığı tavırlar incelenecektir. Ayrıca, dünya televizyonculuğunun günümüzde nasıl bir yönelim içinde olduğu da Batılı örnekleri üzerinden anlaşılmaya çalışılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel medya alanının eleştirel kavrayışının geliştirilmesi | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerinin analizi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Medya tüketimi ve medya kullanımının gündelik hayat üzerindeki tesirinin yorumlanması | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Bilgi akışının küresel ölçekteki ana trendlerinin ve küresel ile yerel arasındaki etkileşimin değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür ve iletişim kavramının etimolojisi 1 | |
2 | Kültür ve iletişim kavramının etimolojisi 2 | |
3 | Türkiye’de televizyonculuğun kültürel gelişimi 1 | |
4 | Türkiye’de televizyonculuğun kültürel gelişimi 2 | |
5 | Türk dizilerinin çevre ülkelere etkisi | |
6 | Türkiye’de tartışma kültürü | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Yeşilçam sinemasının kültürel kodları 1 | |
9 | Yeşilçam sinemasının kültürel kodları 2 | |
10 | Türkiye’de yeni nesil habercilik ve dijital medya | |
11 | Türkiye’de alternatif medyanın kültürel eğilimleri | |
12 | Belgesel izleme ve tartışma 1 | |
13 | Belgesel izleme ve tartışma 2 | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | 1. Tayfun Atay, Görünüyorum O Halde Varım, Can Yayınları, 2017 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Güncel medya alanının eleştirel kavrayışının geliştirilmesi |
2 | Medya kurumları, bunlarının organizasyonları, üretim ve dağıtım pratiklerinin analizi |
3 | Medya tüketimi ve medya kullanımının gündelik hayat üzerindeki tesirinin yorumlanması |
4 | Bilgi akışının küresel ölçekteki ana trendlerinin ve küresel ile yerel arasındaki etkileşimin değerlendirilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |