Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sürdürülebilirlik ve Dijital Dönüşüm UTC 407 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. BÜŞRA GARİP
Dersi Verenler Arş.Gör.Dr. BÜŞRA GARİP,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Büşra GARİP

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dersin temel amacı; sürdürülebilirliğin boyutlarının anlaşılarak, işletmelerdeki uygulamaları ile birlikte iş dünyasına yansımalarının tartışılması ve konunun öneminin kavratılmasıdır.

Dersin İçeriği

Derste sürdürülebilirlik kavramının tanımı, boyutları, iş dünyasındaki uygulamaları ve önemi anlatılacaktır. Sürdürülebilirliğin sadece sosyal ve çevresel etkilerinin olmadığını, ekonomik yaptırımların da yakın gelecekte tüm firmaları etkileyeceği ve bu nedenle mevcut uygulamaların iyileştirilmesi gerekliliği benimsetilecektir. Bu kapsamda başta lojistik ve enerji olmak üzere ilgili sektörlerde neler yapıldığı ve yapılabileceği detaylandırılacaktır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir Rol Oynama,
4 Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. Beyin Fırtınası,
5 Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. Gözlem, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8 Ara Sınav
9
10
11
12
13
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. X
2 Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. X
3 Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. X
4 Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. X
5 Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. X
6 Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
7 Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. X
8 İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. X
9 Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur 5 5 3 3 2 2 5 2 2
2 Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir 5 5 3 3 2 2 5 2 2
3 Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir 5 5 3 3 2 2 5 2 2
4 Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. 5 5 3 3 2 2 5 2 2
5 Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. 5 5 3 3 2 2 5 2 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 65
1. Kısa Sınav 15
1. Proje / Tasarım 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 1 4 4
Ödev 2 12 24
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 137
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,48
Dersin AKTS Kredisi 5