Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilirlik ve Dijital Dönüşüm | UTC 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. BÜŞRA GARİP |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Büşra GARİP |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dersin temel amacı; sürdürülebilirliğin boyutlarının anlaşılarak, işletmelerdeki uygulamaları ile birlikte iş dünyasına yansımalarının tartışılması ve konunun öneminin kavratılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Derste sürdürülebilirlik kavramının tanımı, boyutları, iş dünyasındaki uygulamaları ve önemi anlatılacaktır. Sürdürülebilirliğin sadece sosyal ve çevresel etkilerinin olmadığını, ekonomik yaptırımların da yakın gelecekte tüm firmaları etkileyeceği ve bu nedenle mevcut uygulamaların iyileştirilmesi gerekliliği benimsetilecektir. Bu kapsamda başta lojistik ve enerji olmak üzere ilgili sektörlerde neler yapıldığı ve yapılabileceği detaylandırılacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir | Rol Oynama, | |
4 | Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. | Beyin Fırtınası, | |
5 | Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. | Gözlem, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sürdürülebilirlik ve Diğer Disiplinlerle İlişkisi | • Wagner, F., & Andreas, M. (2012). A Culture of Sustainability. RCC Perspectives, 8, 57–72. http://www.jstor.org/stable/26240434 |
2 | Dünya Enerji Görünümü ve Sürdürülebilirlik | • Setting Up a Global System for Sustainable Energy Governance pp. 365 Vladimir Zuev, Geopolitics of the Global Energy Transition. S.l.: SPRINGER, 2021. Print. • OPEC: Beyond Political Battering and Economic Romanticism pp. 75-97. Prelude to the foundation of political economy: Oil, war, and global polity. Place of publication not identified: Palgrave Macmillan. • Geostrategic Importance of Energy Trade and Transit and a New Transit Regime Under the International EnergyCharter pp. 221- 237, ENE |
3 | İklim Değişikliği ve Sürdürülebilirlik (Karbon emisyonu ve Paris Anlaşması) | • Jonathan Elkind US Clean Energy Transition and Implications for Geopolitics, pp. 4, Geopolitics of the Global Energy Transition. S.l.: SPRINGER, 2021. Print. |
4 | Yeşil Enerji ve Sürdürülebilirlik | • Prologue: Artificial Intelligence for Energy Transition pp. 1- 15 Moamar Sayed-Mouchaweh, Sayed-Mouchaweh, M., Sayed-Mouchaweh, ., & James, . (2020). Artificial Intelligence Techniques for a Scalable Energy Transition. S.l.: Springer International Publishing. |
5 | Küresel Göç Hareketleri ve Sürdürülebilirlik ve Değerler | Sektör temsilcisinin ders notları |
6 | Yönetimde Şeffaflık Hesap Verebilirlik ve Yönetişim | Sektör temsilcisinin ders notları |
7 | Dijital Teknolojilerin Sürdürülebilirliğe Etkisi | Sektör temsilcisinin ders notları |
8 | Ara Sınav | Sektör temsilcisinin ders notları |
9 | Teknoloji Şirketleri ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
10 | Küresel Ekonomi ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
11 | Çin- ABD ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
12 | Avrupa Birliği ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
13 | Türkiye ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
14 | Uluslararası Kuruluşlar ve Sürdürülebilirlik | Sektör temsilcisinin ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sektör temsilcisi ders notları |
Ders Kaynakları | Sektör temsilcisi ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | X | |||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | X | |||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | X | |||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | X | |||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | X | |||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | X | |||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | X | |||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilirliğin ekonomik gelişimi desteklediği konusunda fikir sahibi olur | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
2 | Sürdürülebilirlik kavramının bileşenlerini öğrenir | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
3 | Sürdürülebilirlik konusunda iş dünyasının uygulamalarını örneklendirebilir | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
4 | Türkiye'nin Avrupa Birliği Yeşil Mutabakatından nasıl etkileneceği konusunda görüşler edinir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
5 | Sürdürülebilirlik projeleri hakkında bilgi sahibi olur ve proje önerileri geliştirebilir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 2 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Ödev | 2 | 12 | 24 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |