Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Makro İktisat | UTC 110 | 2 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | İktisada Giriş |
Önerilen Seçmeli Dersler | Güncel Ekonomik Sorunlar |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ENGİN DÜCAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Makro iktisat teorilerini ve analiz ederek günümüzde ulusal düzeyde geçerliliğini tartışmak ve makro iktisadi olayları ve olguları güncel konularla destekleyerek analiz etmek bu dersin temel hedefidir. |
Dersin İçeriği | Bu derste makro iktisadi konular ve uygulamalar ulusal ve uluslararası düzeyde incelenerek, sayısal değişkenler ile birlikte analiz edilmektir. Ayrıca incelenen konular ile ilgili güncel iktisadi olaylar derste değerlendirilmekte ve makroekonomik performansı arttırma yolları çözüm önerileriyle birlikte ortaya konulmaktadır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
8 | IS LM modeli çerçevesinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkilerini tartışabilme | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
9 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
10 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
11 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
13 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
14 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
15 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Makro Ekonominin Tarihçesi, Araştırma Alanları Ve Temel Varsayımları Makro Ekonomik Değişkenler Arasındaki İlişkiler Ve Ekonomi Politikası | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
2 | Ekonomik Faaliyet Hacminin Ölçülmesi, Gsmh Ve İlgili Kavramlar, Ekonominin Büyüme Oranı, Fiyat Endeksleri, Enflasyon Oranı Ve Faiz Oranı | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
3 | Diğer Ülkelerle Ekonomik İlişkilerin Ölçülmesi; Ödemeler Bilançosu, Döviz Kuru Ve Ölçülmesi, Ekonomik Karar Birimleri Ve Faaliyetleri, Devri Akım Modeli, Stoklar Ve Akımlar Arasındaki İlişkiler | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
4 | Klasik Ekonominin Varsayımları, İşgücü Piyasasında Denge, Mal Piyasası Ve Para Piyasası, Klasik Modelin Bazı Sonuçları; Sermaye Birikimi, Nüfus Artışı Ve İşsizlik, Klasik Modelde Toplam Arz Ve Talep Eğrileri Ve Ekonomi Politikalarının Etkinliği | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
5 | Keynesyen Modelin Varsayımları, Toplam Harcamalar, Denge Gelir Düzeyi Ve Toplam Arz Eğrisi Keynesyen Modelde Çoğaltan Mekanizması Ve İşleyişi, Açık Ekonomide Denge Gelir Düzeyi | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
6 | IS-LM Modelinin Oluşumu, Birlikte Denge, Dengesizlikler Ve Dengesizliklerin Giderilmesi, IS-LM Modelinde Para Ve Maliye Politikalarının Güçlü Ve Zayıf Etkileri | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
7 | Ara Sınav | |
8 | IS-LM-BP Modeli, Mal Ticareti Ve Sermaye Hareketleri IS-LM-BP Sabit Ve Esnek Kur Uygulanması Durumunda Talep Yönlü Politikalar | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
9 | AD-AS Modelinin Analizi Ve AD-AS Modelinde Çoğaltan Mekanizmasının Etkinliği | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
10 | Konjonktür Teorileri: İşsizlik, Enflasyon Ve Endeksleme Süreçleri | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
11 | Toplam Talep Ve Pigou Etkisi Ve Kısa Dönem Arz Modelleri Ad-Asde Eksik Bilgi Modelleri | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
12 | Para, Enflasyon Ve Faiz Oranları Enflasyonu Düşürmede Alternatif Stratejiler Ve Enflasyon Ve İşsizliğin Politik Yönü | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
13 | Bütçe Açıkları Ve Finansmanı Dış Açıklar Ve Stok Akım Dengesi | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
14 | Ekonomik Büyüme Ve Neoklasik Büyüme Modeli Ekonomik Büyüme Ve Cobb-Douglas Modeli | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2019), Makro İktisat, Seçkin, Ankara |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | -Yıldırım, Kemal ve Diğ., (2012), Makro İktisat, Seçkin, Ankara, |
Ders Kaynakları | Ünsal, E (2007), Makro İktisat, Ankara: İmaj Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları ve kuramları bilir. | ||||||
2 | Disiplinindeki sorunları analiz edip bu sorunlara çözüm önerileri sunacak analitik düşünme becerilerine sahiptir. | ||||||
3 | Girişimci kişilik özelliklerini tanır ve girişimci kişilik özelliklerini geliştirme fırsatlarını izler. | ||||||
4 | Girişimci ve iç girişimci davranışları tanır, bu davranışları iş fırsatlarını değerlendirmede ve görev yaptığı kurumlarda yeniliği teşvik etmede sergileyebilir. | ||||||
5 | Bilgi teknolojisinin kavramsal bilgisine ve pratik uygulamalarına hâkimdir. | ||||||
6 | Alanına yönelik bilgi teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
7 | Meslek yaşamında insanların ve ekonomilerin gelişimini ve çevrenin iyileştirilmesini sağlayan faaliyetleri tasarlayabilir. | ||||||
8 | İş yaşamında etik sorunların ve bu sorunların toplumsal ve kurumsal etkilerinin farkında olur. | ||||||
9 | Sorun çözme süreçlerinde etik sorumluluklarını bilir ve bu süreçlerde etik ilkelere riayet eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Makro ekonominin tarihçesini araştırma alanlarını varsayımlarını ve ekonomik değişkenler ile ilişiklerini ortaya koyabilme | |||||||||
2 | Ekonomik faaliyet hacminin ölçülmesini ve ekonomik göstergelerin yorumlarını yapabilme | |||||||||
3 | Diğer ülkelerle ekonomik ilişkilerin ölçülmesini ve ekonomik kara birimleri ile etkilerini değerlendirebilme | |||||||||
4 | Klasik ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve bunların kısa ve uzun vadeli etkilerini tartışabilme | |||||||||
5 | Keynesyen ekonomik teori çerçevesinde piyasaları değerlendirme ve makro ekonomik dengelerin etkilerini tartışabilme | |||||||||
6 | IS eğrisi ile Mal ve hizmet piyasalarını modelleme, analiz ve tahlil edebilme | |||||||||
7 | LM eğrisi ile para piyasalarını modelleme ve analiz edebilme | |||||||||
8 | IS LM modeli çerçevesinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkilerini tartışabilme | |||||||||
9 | IS-LM-BP Modelini analiz edebilme, sabit ve esnek kur uygulanmalarını tahlil ederek değerlendirme ve tartışabilme | |||||||||
10 | AD-AS Modelini analiz edebilme ve ekonomik sonuçlarını değerlendirebilme | |||||||||
11 | Konjonktür Teorilerini sorgulama ve alternatif politikaları yorumlayabilme | |||||||||
12 | Farklı varsayımlar altında AS-AD modellerini yorumlayabilme | |||||||||
13 | Makro ekonomik sorunlar ve alternatif stratejileri değerlendirme ve çözümleme | |||||||||
14 | Bütçe ve finans konularında alternatif yorum ve politikaları alternatifleriyle birlikte ortaya koyabilme | |||||||||
15 | Ekonomik büyüme modellerini analiz edebilme ve çözümleyebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Ödev | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 107 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |