Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Vı (Keman) | CKE 412 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencinin Re majör Tonun seslerinin ve Rast Makamının yerinden traspoze olarak doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Re majör Tonunda yazılmış egzersizler ve Rast makamında yazılmış peşrevler bulunmaktadır |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Re majör gamı | ||
2 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | ||
3 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | ||
4 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | ||
5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hersey modern violin method 23. Sayfa Re Majör egzersiz | Hersey modern violin method |
2 | Rast Peşrev Sırrı Abdülkadir Nasır Dede Yerinden icra | TRT Repertuarı |
3 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 25 | Hersey modern violin method |
4 | Rast Peşrevi Osman Dede No 1 Yerinden icra | TRT Repertuarı |
5 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 26 | Hersey modern violin method |
6 | Rast Peşrev Farabi Yerinden icra | TRT Repertuarı |
7 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 27 | Hersey modern violin method |
8 | Vize Haftası | TRT Repertuarı |
9 | Hersey modern violin method 24. Sayfa Re Majör egzersiz ve No: 28 | Hersey modern violin method |
10 | Sazkar Peşrev Emin Ağa Yerinden İcra | TRT Repertuarı |
11 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 15 | Hersey modern violin method |
12 | Sazkar Peşrev Kantemiroğlu | TRT Repertuarı |
13 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap . No: 16 | Hersey modern violin method |
14 | Wohlfahrt Op 45 No: 14 | TRT Repertuarı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | ||||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | ||||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | ||||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | ||||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | ||||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | ||||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Re majör gamı | ||||||||||||
2 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | ||||||||||||
3 | Rast peşrevlerin yerinden icrası | ||||||||||||
4 | Rast makamının yerinden transpozesinin öğrenilmesi | ||||||||||||
5 | Yerinden Rast makamında 1 numaralı parmakla süsleme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 4 | 12 |
Toplam İş Yükü | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |