Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seminer | DKS 421 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlgili alan üzerine bilimsel/akademik bir çalışma yapıp sunmak |
Dersin İçeriği | özel bir alanda çalışma yürüten araştırmacı; alan üzerine bilimsel yöntem ve tekniklerle yoğunlaşıp, bilimsel bir yolla alandan toplanan bilgi ve malzemeyi işler. Nihayi olarak, tüm analizler ve deneyimler bir akademik alan yazınına dönüştürülür. bu çalışma bir rapor halinde, akademik yazım ve dil kurallarına uygun olarak belirlenen süre zarfında sunulur. bu sunumlar sonucunda katılımcılar dolaylı olarak deneyimlerini paylaşır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | akademik bir alan belirlenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | doğru literatür taranır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | akademik yazım dili gelişir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | akademik anlatı ve yöntem becerisi kazanılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | seminer deneyimi kazanılır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | sosyal bilimlerde alan nedir | yok |
2 | bilimsel bir çalışma nasıl yapılır | yok |
3 | bilimsel çalışmalara hazırlık | yok |
4 | bilimsel çalışmalarda teknik | yok |
5 | bilimsel çalışmalarda ekip | yok |
6 | literatür incelemesi | yok |
7 | doğru kaynaklara erişim | yok |
8 | Çalışma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar | yok |
9 | genel tekrar | yok |
10 | bilimsel çalışmalarda yazı yazmak | yok |
11 | akademik yazım, üslup, dil ve alıntı kuralları | yok |
12 | akademik anlatım, dil ve etkili yöntemler | yok |
13 | Sunumlarda dikkat edilmesi gereken noktalar | yok |
14 | Final hazırlığı | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | akademik bir alan belirlenir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
2 | doğru literatür taranır | 5 | 5 | 5 | |||||||||
3 | akademik yazım dili gelişir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
4 | akademik anlatı ve yöntem becerisi kazanılır | 5 | 5 | 5 | |||||||||
5 | seminer deneyimi kazanılır | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Performans Görevi (Seminer) | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |