Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer DKS 421 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MAHİR MAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Araş.Gör.Mehmet Der

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlgili alan üzerine bilimsel/akademik bir çalışma yapıp sunmak

Dersin İçeriği

özel bir alanda çalışma yürüten araştırmacı; alan üzerine bilimsel yöntem ve tekniklerle yoğunlaşıp, bilimsel bir yolla alandan toplanan bilgi ve malzemeyi işler. Nihayi olarak, tüm analizler ve deneyimler bir akademik alan yazınına dönüştürülür. bu çalışma bir rapor halinde, akademik yazım ve dil kurallarına uygun olarak belirlenen süre zarfında sunulur. bu sunumlar sonucunda katılımcılar dolaylı olarak deneyimlerini paylaşır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 akademik bir alan belirlenir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 doğru literatür taranır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 akademik yazım dili gelişir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 akademik anlatı ve yöntem becerisi kazanılır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 seminer deneyimi kazanılır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 sosyal bilimlerde alan nedir yok
2 bilimsel bir çalışma nasıl yapılır yok
3 bilimsel çalışmalara hazırlık yok
4 bilimsel çalışmalarda teknik yok
5 bilimsel çalışmalarda ekip yok
6 literatür incelemesi yok
7 doğru kaynaklara erişim yok
8 Çalışma sürecinde dikkat edilmesi gereken noktalar yok
9 genel tekrar yok
10 bilimsel çalışmalarda yazı yazmak yok
11 akademik yazım, üslup, dil ve alıntı kuralları yok
12 akademik anlatım, dil ve etkili yöntemler yok
13 Sunumlarda dikkat edilmesi gereken noktalar yok
14 Final hazırlığı yok
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim elemanı ders notları

Ders Kaynakları

M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999.
Bozkurt GÜVENÇ; İnsan ve Kültür, Remzi Kitabevi, 1999.
Birsen GÖKÇE; Toplumsal Bilimlerde Araştırma, Savaş Yayınları, Ankara, 1992.
Suat CEBECİ; Bilimsel Araştırma ve Yazma Teknikleri, Alfa Yayınları, İstanbul, 2002.
Zeki ASLANTÜRK; Araştırma Metod ve Teknikleri, İFAV Yayınları, İstanbul, 1998.
Halil SEYİDOĞLU; Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, İstanbul, 1997.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 akademik bir alan belirlenir 5 5 5
2 doğru literatür taranır 5 5 5
3 akademik yazım dili gelişir 5 5 5
4 akademik anlatı ve yöntem becerisi kazanılır 5 5 5
5 seminer deneyimi kazanılır 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Performans Görevi (Seminer) 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Performans Görevi (Seminer) 4 3 12
Ara Sınav 1 4 4
Final 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 8 4 32
Toplam İş Yükü 116
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,64
Dersin AKTS Kredisi 5