Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv TMB 204 4 2 + 2 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Farklı tonalitelerde müziksel işitme, okuma, yazma, transpoze v eşlik becerisinin geliştirilmesi

Dersin İçeriği

Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyum, ezber, transpoze, 2-3-4 sesli solfej okuma, melodi eşlikleme ve kadans çalışmaları

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farklı ölçülerde bona yapar. Deney ve Laboratuvar, Tartışma,
2 Farklı tonalitelerde solfej okur. Tartışma,
3 Farklı tonalitelerde deşifre yapar. Gösterip Yaptırma,
4 Farklı tonalitelerde kadans çalar. Grupla Çalışma,
5 Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fa anahtarında giriş. 148-157 arası.
2 Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 158-161 arası
3 Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 162-165 arası
4 yaratıcı melodi yazma çalışmaları ve senkop konusu. 165-166-81. nolu solfej okumaları.
5 Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 166-168 arası.
6 Piyano eşlikli bir melodinin piyano partisini çalıp melodiyi okuma üzerine çalışmalar. Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 169-170 arası.
7 Kadanslara göre akor sırası oluşturma, akor sırasından melodi çıkarma ve bu melodiyi eşlikleme çalışmaları. Lavignac 171 nolu solfej okuması
8 Vize haftası (Piyano eşlikli bir melodinin piyano partisini çalıp melodiyi okuma veya iki sesli parti okumaları)
9 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 2. 3. sayfalar.
10 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 4. 5. sayfalar.
11 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 6. 7. sayfalar.
12 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 8. 10. sayfalar.
13 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 11. 12. sayfalar.
14 Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 13. 14. sayfalar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

M. Sun Tonal Diziler ve Kadanslar

M. Sun Solfej 2

Lavignac 1a-1b vb. 

Ders öğretim elemanının hazırladığı solfej içerikleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. X
9 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). X
10 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
11 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
12 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Farklı ölçülerde bona yapar. 4 5 4 3 4 5 4 5 4 3 4 5
2 Farklı tonalitelerde solfej okur. 3 4 5 4 4 4 3 5 4 4 5
3 Farklı tonalitelerde deşifre yapar. 5 4 3 3 4 5 5 4 3 4 5 4
4 Farklı tonalitelerde kadans çalar. 4 4 4 4 5 5 5 5 5 5 5 5
5 Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. 3 4 5 4 3 4 5 4 3 4 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 19 76
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6