Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma Iv | TMB 204 | 4 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. HACI BEKİR KURŞUNET |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Farklı tonalitelerde müziksel işitme, okuma, yazma, transpoze v eşlik becerisinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Farklı tonalitelerde solfej, deşifre, dikte, duyum, ezber, transpoze, 2-3-4 sesli solfej okuma, melodi eşlikleme ve kadans çalışmaları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Farklı ölçülerde bona yapar. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
2 | Farklı tonalitelerde solfej okur. | Tartışma, | |
3 | Farklı tonalitelerde deşifre yapar. | Gösterip Yaptırma, | |
4 | Farklı tonalitelerde kadans çalar. | Grupla Çalışma, | |
5 | Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fa anahtarında giriş. 148-157 arası. | |
2 | Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 158-161 arası | |
3 | Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 162-165 arası | |
4 | yaratıcı melodi yazma çalışmaları ve senkop konusu. 165-166-81. nolu solfej okumaları. | |
5 | Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 166-168 arası. | |
6 | Piyano eşlikli bir melodinin piyano partisini çalıp melodiyi okuma üzerine çalışmalar. Lavignac solfej okuma ve dikte çalışmaları 169-170 arası. | |
7 | Kadanslara göre akor sırası oluşturma, akor sırasından melodi çıkarma ve bu melodiyi eşlikleme çalışmaları. Lavignac 171 nolu solfej okuması | |
8 | Vize haftası (Piyano eşlikli bir melodinin piyano partisini çalıp melodiyi okuma veya iki sesli parti okumaları) | |
9 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 2. 3. sayfalar. | |
10 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 4. 5. sayfalar. | |
11 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 6. 7. sayfalar. | |
12 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 8. 10. sayfalar. | |
13 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 11. 12. sayfalar. | |
14 | Duygu Ünal Solfej kitabına giriş ve solfej okuması ve dikte çalışmaları. 13. 14. sayfalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | M. Sun Tonal Diziler ve Kadanslar M. Sun Solfej 2 Lavignac 1a-1b vb. Ders öğretim elemanının hazırladığı solfej içerikleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Bilimsel bilgilere dayanarak popüler kültürü analiz ederek, popüler kültürün oluşturduğu sanatı eleştirel bir bakış açısıyla ele alma becerisine sahiptir. | X | |||||
9 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
10 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
11 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
12 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Farklı ölçülerde bona yapar. | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
2 | Farklı tonalitelerde solfej okur. | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | |
3 | Farklı tonalitelerde deşifre yapar. | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 |
4 | Farklı tonalitelerde kadans çalar. | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | Farklı ölçü ve tonalitelerde dikte yazar. | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 19 | 76 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |