Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Algoritma Analizi ve Tasarımı | SWE 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NUR BANU OĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | This course aims to teach techniques for designing algorithms and analyzing the time and space efficiency of algorithms. The algorithm design techniques include divide-and-conquer, greedy, dynamic, randomized, and parallel algorithms. The algorithm analysis includes computational models, NP-completeness. |
Dersin İçeriği | Fundamentals of the analysis of algorithm efficiency, rates of growth, brute force algorithms, divide and conquer algorithms, decrease and conquer algorithms, transform and conquer algorithms, dynamic programming, greedy algorithms, network flow, parallel algorithms and analysis, parallel searching and sorting, p and np problems, np-complete problems |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Algoritma çeşitlerini ve çözme yöntemlerini ve zaman karmaşıklığını öğrenme | Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
2 | Dinamik programlama, lineer programlama ve karmaşıklık sınıfları hakkında bilgi sahibi olmak. | Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
3 | Karmaşıklık sınıflarını tanımak | Gezi / Gözlem, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Algoritmalara giriş, ayrık matematik, veri yapıları, asimtotik notasyonlar, algoritma etkinliği | |
2 | En iyi, en kötü ve ortalama zaman karmaşıklığı analizleri | |
3 | Brute Force (Kaba Kuvvet) ve Algoritmaları: Selection Sort, Bubble Sort | |
4 | Alan Karmaşıklığı | |
5 | Divide and Conquer (Böl ve Yönet) ve Algoritmaları: Özyinelemeli Algoritmalar, Merge Sort, Quick Sort | |
6 | Decrease and Conquer (Azalt ve Yönet) ve Algoritmaları: Insertion Sort | |
7 | Dinamik Programlama - Böl ve Yönet: Fibonacci Serisi, Binom Sabitleri | |
8 | Dinamik Programlama: En Uzun Alt Katar Problemi, Matris Çarpımı | |
9 | Dinamik Programlama: En Kısa Yol Problemi, Sırt Çantası Problemi | |
10 | Greedy Approach (Aç Gözlü Yaklaşım): Sırt Çantası Problemi, En Kısa Yol Problemi | |
11 | Greedy Approach (Aç Gözlü Yaklaşım): Prim, Kruskal Algoritmaları | |
12 | Transform and Conquer (Dönüştür ve Yönet): Mod Değeri Hesabı | |
13 | Transform and Conquer (Dönüştür ve Yönet): İkili Ağaçlar, Denge ve AVL Ağaçları, Heap Sort | |
14 | Hesaplama Teorisi: Hanoi Kuleleri, Karmaşıklık ve Hesaplanabilirlik Teorisi, NP-Tam, P, NP-Hard Problemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | An Introduction to the Analysis of Algorithms by Sedgwick and Flajolet (Addison-Wesley, 2014) Introduction to Algorithms by Cormen, Leiserson, Rivest, and Stein (MIT Press, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Algoritma çeşitlerini ve çözme yöntemlerini ve zaman karmaşıklığını öğrenme | ||||||||||||
2 | Dinamik programlama, lineer programlama ve karmaşıklık sınıfları hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||||
3 | Karmaşıklık sınıflarını tanımak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
1. Proje / Tasarım | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Proje / Tasarım | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Toplam İş Yükü | 118 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |