Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Physıcs I | PHY 111 | 1 | 3 + 2 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BEKTAŞOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi YUSUF KARAKUŞ, |
Dersin Yardımcıları | Fizik Arş. Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması |
Dersin İçeriği | Ölçme ve birim sistemleri, statik, kinematik, dinamik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları ve Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar | |
2 | Birim sistemleri ve Vektörler | [1] Sayfa 1-20 |
3 | Bir Boyutta Hareket | [1] Sayfa 27-47 |
4 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 57-72 |
5 | Newton’un Hareket Yasaları | [1] Sayfa 87-99 |
6 | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | [1] Sayfa 116-152 |
7 | İş ve Kinetik Enerji | [1] Sayfa 172-185 |
8 | Potansiyel Enerji ve Mekanik Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 182-250 |
9 | Uygulama | |
10 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar | [1] Sayfa 227-243 |
11 | Statik Denge ve Moment | [1] Sayfa 260-270 |
12 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | [1] Sayfa 284-300 |
13 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | [1] Sayfa 284-300 |
14 | Maddenin Özellikleri | [1] Sayfa 309-319 |
Kaynaklar | ||
---|---|---|
Ders Notu | ||
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | ||||||||||||
2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | ||||||||||||
3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | ||||||||||||
4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | ||||||||||||
5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | ||||||||||||
6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | ||||||||||||
7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 9 | 9 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |