Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Rehberlik Uygulaması | EPH 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı Bireysel psikolojik danışma becerilerinin geliştirilmesidir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Terapötik becerileri kullanır. | Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
3 | Rehberlik uygulamalarını problemlilik durumlarına göre listeler. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Rehberlik uygulamalarını içselleştirerek özetler. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Problemlilik durumlarına uygun rehberlik yaklaşımlarını uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | rehberlik uygulamalarının birbirlerine yönelik eksi ve artı yönlerini karşılaştırarak sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Mevcut rehberlik uygulamalarına bağlı kalarak yeni rehberlik uygulamaları geliştirir. | Anlatım, Problem Çözme, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
8 | Hangi rehberlik uygulamasının hangi sonuçları vereceğini önceden tahmin eder. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerileri | |
2 | Etkili Danışmanın Kişisel Karakteristikleri | |
3 | Etkin Dinleme | |
4 | Somutluk | |
5 | Empati | |
6 | İçtenlik Ve Saygı | |
7 | Ara sınav | |
8 | Aşama Becerileri | |
9 | Aşama Becerileri | |
10 | Aşamaları Birleştirme | |
11 | Töropatik ilişki | |
12 | Saydamlık | |
13 | Kendini açma | |
14 | Genel Değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri alıştırmaları (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset |
Ders Kaynakları | Hill, C. E. & O?Brien, K. M. (1999). Helping skills: Facilitating exploration, insight and action. Akkoyun, F. (1994). Yardım becerileri (Temel eğitim programı) (2. baskı). Ankara: Form Ofset. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bireysel Psikolojik Danışma Becerilerini uygular. |
2 | Terapötik becerileri kullanır. |
3 | Rehberlik uygulamalarını problemlilik durumlarına göre listeler. |
4 | Rehberlik uygulamalarını içselleştirerek özetler. |
5 | Problemlilik durumlarına uygun rehberlik yaklaşımlarını uygular. |
6 | rehberlik uygulamalarının birbirlerine yönelik eksi ve artı yönlerini karşılaştırarak sınıflandırır. |
7 | Mevcut rehberlik uygulamalarına bağlı kalarak yeni rehberlik uygulamaları geliştirir. |
8 | Hangi rehberlik uygulamasının hangi sonuçları vereceğini önceden tahmin eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 318 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |