Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması | EPH 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı süpervizyon altında lider ya da yardımcı lider olarak yapılandırılmış ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmektir. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. | Anlatım, | |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar | Anlatım, | |
3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel nitelikleri | |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğinin tanımını, | |
3 | Dikkate alınması gereken faktörleri, avantajlarını ve sınırlılıkları | |
4 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
5 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri | |
6 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinlikleri | |
7 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma | |
8 | Yapılan grupla rehberlik ve danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere küçük gruplar halinde süpervizyon verilmesi | |
9 | Vaka yönetim becerilerini öğrenmek | |
10 | Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek | |
11 | Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik | |
12 | Grupla danışma sürecinin önemini takdir ediş. | |
13 | Grup rehberliği etkinliklerini değerlendirme yeterliği | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Acar Nilüfer Voltan (2002) Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Nobel yay. Ankara |
Ders Kaynakları | Yalom, I.D, (1992) Grup psikoterapistinin Teori ve Pratiği, Nobel Tıp Kitapevi. İstanbul. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. |
2 | Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar |
3 | Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. |
4 | Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. |
5 | Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. |
6 | Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. |
7 | Vaka sonuçlarını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 0 | 5 | 0 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |