Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Grupla Psikolojik Danışma Uygulaması EPH 618 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Eda Biçener

 

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı süpervizyon altında lider ya da yardımcı lider olarak yapılandırılmış ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmektir.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.)
Süpervizyon yönetiminde lider olarak yapılandırılmış bir grubu yönetmek. Yardımcı lider ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmek

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar. Anlatım,
2 Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar Anlatım,
3 Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur. Anlatım, Tartışma,
4 Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar. Anlatım, Beyin Fırtınası,
5 Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir. Anlatım, Grupla Çalışma,
6 Vaka yönetim becerilerini ayırt eder. Anlatım, Doğru Yanlış Testleri,
7 Vaka sonuçlarını değerlendirir. Anlatım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel nitelikleri
2 Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğinin tanımını,
3 Dikkate alınması gereken faktörleri, avantajlarını ve sınırlılıkları
4 Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri
5 Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri
6 Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinlikleri
7 Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma
8 Yapılan grupla rehberlik ve danışma oturumlarıyla ilgili öğrencilere küçük gruplar halinde süpervizyon verilmesi
9 Vaka yönetim becerilerini öğrenmek
10 Vaka sonuçlarını raporlaştırabilmek
11 Grupla psikolojik danışma yapmaya isteklilik
12 Grupla danışma sürecinin önemini takdir ediş.
13 Grup rehberliği etkinliklerini değerlendirme yeterliği
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Acar Nilüfer Voltan (2002) Grupla Psikolojik Danışmada Alıştırmalar Deneyler. Nobel yay. Ankara
Nar, Ray. (1987) Grup psikoterapilerine ilk adım. Erdem Kitapevi Yay. İzmir

Ders Kaynakları

Yalom, I.D, (1992) Grup psikoterapistinin Teori ve Pratiği, Nobel Tıp Kitapevi. İstanbul.
Berg C, Robert. (1998) Group Counseling Concepts and Procedures, Third Ed. AD USA.
Corey Gerald (1990) Manuel for Theory And Practice Of Group Counseling, Broooks/cole Publishing com.USA.
Dökmen Üstün. (1995) Sosyometri ve Psikodrama, Sistem Yay. İstanbul.
Shertzer B., Stone, S.C. (1968) Fundamentals of Counseling, USA
Yalom, I.D, (2002)Kısa Süreli Grup Terapileri, Kabalcı Yay. İstanbul.

# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Rehberlikte ve danışma sürecinde grup yaklaşımının genel niteliklerini açıklar.
2 Bir psikolojik danışma müdahalesi olarak büyük grup rehberliğini tanımlar
3 Grup rehberliği ve danışma etkinlikleri geliştirme becerileri oluşturur.
4 Grup rehberliği ve grupla psikolojik danışma etkinliklerini yorumlar.
5 Gerçek danışanlarla grupla psikolojik danışma gerçekleştirir.
6 Vaka yönetim becerilerini ayırt eder.
7 Vaka sonuçlarını değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 30
1. Performans Görevi (Uygulama) 40
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 5 5
Final 1 30 30
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Ödev 0 5 0
Toplam İş Yükü 157
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,28
Dersin AKTS Kredisi 6