Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sosyal Psıkoloji | EPH 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, | |
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, | |
4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, | |
6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Sosyal Algı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Yükleme Teorisi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Vize | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Saldırganlık | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Özveri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Tutum Değişimi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Sosyal Etki Ve Uyma | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Bilişsel Çelişki | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Grup Dinamiği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Genel Düzenleme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Kağıtçıbaşı, Ç. (1992). İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayınevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | |
2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | |
3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | |
4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | |
5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | |
6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 45 |
1. Final | 55 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |