Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | EPH 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas Arş. Gör. Eda Biçener |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci kişilik hizmetlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikleri yönetir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Sosyal etkinlikleri bilir. | Anlatım, | |
4 | Eğitsel etkinlikleri planlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sosyal yardımları bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışının önemini bilir. | Anlatım, | |
7 | Ailenin desteğini öğrenciye yönlendirir. | Tartışma, | |
8 | Okulda yaşam alanları oluşturmanın önemini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
9 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder. | Soru-Cevap, Tartışma, | |
10 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarını analiz eder. | Tartışma, | |
11 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçlarını analiz eder. | Rol Oynama, | |
12 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar yapar. | Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci kişilik hizmetlerinin tanımı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
3 | Sosyal etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
4 | Eğitsel etkinlikler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
5 | Özel yetiştirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
6 | Sosyal yardımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
7 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışı | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
8 | Ailenin desteği | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
9 | Okulda yaşam alanları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
10 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
11 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
12 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
13 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
14 | Genel Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002. |
Ders Kaynakları | Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | Öğrenci kişilik hizmetlerini bilir. | |
2 | Öğrenci kişilik hizmetleri kapsamındaki etkinlikleri yönetir. | |
3 | Sosyal etkinlikleri bilir. | |
4 | Eğitsel etkinlikleri planlar. | |
5 | Sosyal yardımları bilir. | |
6 | Okulda etkin bir rehberlik anlayışının önemini bilir. | |
7 | Ailenin desteğini öğrenciye yönlendirir. | |
8 | Okulda yaşam alanları oluşturmanın önemini bilir. | |
9 | Öğrencilerin eğitsel ihtiyaçlarını analiz eder. | |
10 | Öğrencilerin mesleki ihtiyaçlarını analiz eder. | |
11 | Öğrencilerin kişisel yardım ihtiyaçlarını analiz eder. | |
12 | Okulda istenmedik olayları önleyici çalışmalar yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 306 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |