Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İletişim ve İnsan İlişkileri Kuramları | EPH 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol Uğur |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İletişim Süreçlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
6 | İletişimin Önemini sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
8 | İletişim Araçlarını adlandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İletişimin Tanımı | |
2 | İletişimin Süreçleri | |
3 | İletişimin İlkeleri | |
4 | İletişimin Çeşitleri | |
5 | İletişimin Çeşitleri | |
6 | Temel İletişim Unsurları | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
9 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
10 | İletişimin Önemi | |
11 | İletişim Kuramları | |
12 | İletişim Araçları | |
13 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Abacı, R. (2005). Yaşamın kalitelendirilmesi. İstanbul: Form Stil Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2000). İletişim çatışmaları ve empati. Ankara: Remzi Kitapevi. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 |
---|---|---|
1 | İletişim Süreçlerini tanır. | |
2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | |
3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | |
4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | |
5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | |
6 | İletişimin Önemini sorgular. | |
7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | |
8 | İletişim Araçlarını adlandırır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |