Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uzaktan Eğitim Uygulamaları | UET 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında Türkiye ve Dünya'daki uzaktan eğitim uygulamalarının tanınması amaçlanmaktadır. Dersin temel odak noktası uzaktan eğitimin kullanımı ve uygulamaları hakkında farkındalık oluşturup becerileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders, uzaktan eğitim ile ilgili temel kavramları, uzaktan eğitimin tarihçesini, uzaktan eğitim uygulamalarının temel bileşenleri ile ilgili bilgi kazanımı ve bu konulardaki becerilerin gelişmesini sağlamaktadır. Derste Türkiye ve Dünya'dan uzaktan eğitim uygulamaları farklılık ve benzerlikler bağlamında ele alınacaktır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitime Giriş ve Temel Kavramları bilir. | Gözlem, | |
2 | Uzaktan Eğitim Tarihçesini bilir. | Gözlem, | |
3 | TÜrkiye ve Dünya'daki uzaktan eğitim uygulamalarının gelişimini bilir. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Uzaktan eğitim uygulamalarının bileşenlerini bilir. | ||
5 | K12 ve Yükseköğretim düzeyindeki uzaktan eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olur. | ||
6 | Farklı ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili fikir sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitim Uygulamaları Temel Kavramları. | |
2 | Uzaktan Eğitim Tarihçesi. | |
3 | Türkiye’ de uzaktan eğitim uygulamalarının gelişimi. | |
4 | Dünya’ da uzaktan eğitim uygulamalarının gelişimi. | |
5 | Uzaktan eğitimin bileşenleri. | |
6 | Uzaktan eğitimde kullanılan teknolojik alt yapılar. | |
7 | K12 ve Yükseköğretim düzeyindeki uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi. | |
8 | Uzaktan eğitim sistemlerinin etkililiği. | |
9 | Uzaktan eğitim süreçlerinde kalite değerlendirme. | |
10 | Uzaktan Eğitim uygulamaları sorunlar ve çözüm önerileri. | |
11 | Yeni teknolojilerin uzaktan eğitim sistemlerine entegrasyonu. | |
12 | Sosyal medyanın uzaktan eğitimde kullanılabilirliği. | |
13 | Uzaktan eğitim konusunda yapılan araştırmalar. | |
14 | Öğrenci sunumları, değerlendirme ve geri bildirim. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Uzaktan Eğitime Giriş ve Temel Kavramları bilir. | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 |
2 | Uzaktan Eğitim Tarihçesini bilir. | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 |
3 | TÜrkiye ve Dünya'daki uzaktan eğitim uygulamalarının gelişimini bilir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 1 |
4 | Uzaktan eğitim uygulamalarının bileşenlerini bilir. | 4 | 3 | 2 | 3 | 4 | 1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 1 |
5 | K12 ve Yükseköğretim düzeyindeki uzaktan eğitim uygulamaları hakkında fikir sahibi olur. | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 1 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 |
6 | Farklı ülkelerdeki uzaktan eğitim uygulamaları ile ilgili fikir sahibi olur. | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 4 | 3 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
2. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |