Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | SBS 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık hizmetleri yönetimiyle ilgili temel bilgilerin kavratılması |
Dersin İçeriği | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi, işlevleri, sağlık ve sağlık hizmetleri, Türkiye’de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve örgütlenmesi, sağlık sistemi ve dış çevre ilişkileri, sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları, hastane yönetimi, üretim yönetimi, pazarlama, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler, stratejik yönetim, performans yönetimi, sağlık enformasyon sistemleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim Teorisi | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Türkiye´de sağlık hizmetleri: gelişimi ve örgütlenmesi | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, | |
4 | Sağlık sistemi ve dış çevre ile ilişkiler | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
5 | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | Örnek Olay, Grupla Çalışma, | |
6 | Hastane yönetimi | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, | |
7 | Sağlıkta hizmet Üretim yönetimi | Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | Sağlık hizmet pazarlaması | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | |
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Eğitsel Oyun, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
10 | vize | Soru-Cevap, | |
11 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, | |
12 | Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim | Rol Oynama, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
13 | Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim | Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
14 | Sağlık işletmelerinde performans yönetimi | Örnek Olay, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi ve işlevleri | Ders materyallerini okuma |
2 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması | Ders materyallerini okuma |
3 | Türkiye´de sağlık hizmetleri: gelişimi ve örgütlenmesi | Ders materyallerini okuma |
4 | Sağlık sistemi ve dış çevre ile ilişkiler | Ders materyallerini okuma |
5 | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | Ders materyallerini okuma |
6 | Hastane yönetimi | Ders materyallerini okuma |
7 | Sağlıkta hizmet Üretim yönetimi | Ders materyallerini okuma |
8 | Sağlık hizmet pazarlaması | Ders materyallerini okuma |
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
10 | Yıl içi Sınav | Ders materyallerini okuma |
11 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
12 | Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim | Ders materyallerini okuma |
13 | Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim | Ders materyallerini okuma |
14 | Sağlık işletmelerinde performans yönetimi | Ders materyallerini okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dokümanlar, internet kaynakları ve ders kitapları |
Ders Kaynakları | Tengilimoğlu D, Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara, 2012 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim Teorisi | |||||||||
2 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması | |||||||||
3 | Türkiye´de sağlık hizmetleri: gelişimi ve örgütlenmesi | |||||||||
4 | Sağlık sistemi ve dış çevre ile ilişkiler | |||||||||
5 | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | |||||||||
6 | Hastane yönetimi | |||||||||
7 | Sağlıkta hizmet Üretim yönetimi | |||||||||
8 | Sağlık hizmet pazarlaması | |||||||||
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | |||||||||
10 | vize | |||||||||
11 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | |||||||||
12 | Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim | |||||||||
13 | Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim | |||||||||
14 | Sağlık işletmelerinde performans yönetimi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |