Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Hizmetleri Yönetimi | SBS 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYLA DİKMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlık kurumlarının yönetim süreçlerini anlayarak, bu kurumların organizasyonu, planlaması, finansmanı, insan kaynakları yönetimi ve kalite kontrolü gibi yönetsel işlevlerini etkili bir şekilde yerine getirebilecek bilgi ve becerilere sahip bireyler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Yönetim teorileri, sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması, Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve örgütlenmesi, yönetimin temelleri, yönetim sürecini temel fonksiyonları, sağlık kurumlarında yönetimin amaçları, sağlık hizmetlerinde kuruluş çalışmaları, sağlık işletmelerinde üretim yönetimi, sağlık kurumlarında poliklinik ve klinik hizmetleri yönetimi, değişim mühendisliği, dış kaynaklardan yararlanma, insan kaynakları yönetimi, kalite yönetimi, sağlık hizmetlerinde stratejik yönetim, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Sağlık hizmetlerinin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını yapar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Sağlık yönetimi kavramını bilir ve yönetimin fonksiyonlarını tanımlar. | Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, | |
4 | Sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları bilir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, | |
5 | Hastanelerin özelliklerini, işlevlerini ve sınıflandırılmasını tanımlar. | Örnek Olay, Grupla Çalışma, | |
6 | Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimini bilir ve Sağlıkta Dönüşüm Programı sonrasında sağlık hizmetlerinin yeni organizasyon yapısını açıklar. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Örnek Olay, | |
7 | Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları yönetimini açıklar. | Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
8 | Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimini tanımlar. | Eğitsel Oyun, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetimin tanımı, tarihsel gelişimi ve işlevleri | Ders materyallerini okuma |
2 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri ve sınıflandırılması | Ders materyallerini okuma |
3 | Türkiye´de sağlık hizmetleri: gelişimi ve örgütlenmesi | Ders materyallerini okuma |
4 | Sağlık sistemi ve dış çevre ile ilişkiler | Ders materyallerini okuma |
5 | Sağlık işletmelerinde kuruluş çalışmaları | Ders materyallerini okuma |
6 | Hastane yönetimi | Ders materyallerini okuma |
7 | Sağlıkta hizmet Üretim yönetimi | Ders materyallerini okuma |
8 | Sağlık hizmet pazarlaması | Ders materyallerini okuma |
9 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
10 | Yıl içi Sınav | Ders materyallerini okuma |
11 | Sağlık Hizmetlerinin finansmanı | Ders materyallerini okuma |
12 | Sağlık işletmelerinde halkla ilişkiler ve iletişim | Ders materyallerini okuma |
13 | Sağlık işletmelerinde stratejik yönetim | Ders materyallerini okuma |
14 | Sağlık işletmelerinde performans yönetimi | Ders materyallerini okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dokümanlar, ders kitapları, makaleler ve internet kaynakları |
Ders Kaynakları | 1. Tengilimoğlu D, Işık O., Akbolat M., Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Nobel Yayın, Ankara, 2012.
2. Akar, Ç. ve Özalp, H. Sağlık Hizmetlerinde ve İşletmelerde Yönetim, Somgür Yay.Ltd., Ankara, 2000.
3. Kısa A., Sağlık Kurumları Yönetimi, Anadolu Ünv.Yay., Eskişehir, 2002.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | X | |||||
4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yönetim teorilerini bilir. | |||||||||
2 | Sağlık hizmetlerinin özelliklerini bilir ve sınıflandırılmasını yapar. | |||||||||
3 | Sağlık yönetimi kavramını bilir ve yönetimin fonksiyonlarını tanımlar. | |||||||||
4 | Sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||
5 | Hastanelerin özelliklerini, işlevlerini ve sınıflandırılmasını tanımlar. | |||||||||
6 | Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimini bilir ve Sağlıkta Dönüşüm Programı sonrasında sağlık hizmetlerinin yeni organizasyon yapısını açıklar. | |||||||||
7 | Sağlık hizmetlerinde insan kaynakları yönetimini açıklar. | |||||||||
8 | Sağlık hizmetlerinde toplam kalite yönetimini tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |