Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Dünyası Müzikleri | DKS 422 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk topluluklarının yaşadığı coğrafyalarda yaşayan ya da yaşamış müzik kültürlerinin tarihten bugüne göstermek, belgelemektir. |
Dersin İçeriği | Türk müzik kültürü, Türki cumhuriyetler, Türk müzik kültürü tarihi, Türk müzik kültürü uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müziğin bir olgu olarak insan yaşamındaki yeri ve önemi, binlerce yıldır dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişim ve gelişimler ile müzikte Doğu ve Batı modellemesinin anlaşılmasını sağlar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
2 | Müzik ve geçmiş arasındaki bağlantıyı kurabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | müziğin tarihsel gelişimini anlamak | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | müziğin birleştiren yönlerini keşfetme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | müziğin tarihsel devinimini somutlaştırma | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Müziği Tarihi yazılı kaynakları | yok |
2 | Türk müziğinin bileşenleri | yok |
3 | İslamiyet öncesi müzik | yok |
4 | İslamiyet sonrası müzik | yok |
5 | Türk müziği yazılı kaynaklarının tasnifi | yok |
6 | Kaynaklarda adı geçen Türk müziğine yön veren kişiler | yok |
7 | genel tekrar | yok |
8 | Osmanlı-Türk müziği | yok |
9 | Türk müziğinin uzak doğu bağlantıları | yok |
10 | Türk devletlerinde müziğin tarihi | yok |
11 | Azerbaycan müzik kültürü | yok |
12 | Türk topluluklarının müzik kültürüne göre sınıflandırılması | yok |
13 | Türk dünyası müzik kültürünün bileşenleri | yok |
14 | Genel tekrar | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müziğin bir olgu olarak insan yaşamındaki yeri ve önemi, binlerce yıldır dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişim ve gelişimler ile müzikte Doğu ve Batı modellemesinin anlaşılmasını sağlar. | 4 | 4 | 5 | |||||||||
2 | Müzik ve geçmiş arasındaki bağlantıyı kurabilme | 5 | |||||||||||
3 | müziğin tarihsel gelişimini anlamak | 5 | |||||||||||
4 | müziğin birleştiren yönlerini keşfetme | ||||||||||||
5 | müziğin tarihsel devinimini somutlaştırma | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |