Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı III (Gitar) | CGT 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belirli metotlar üzerinden egzersizler ile eser çalmaya ve çalışmaya hazırlık.
|
Dersin İçeriği | Klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri, eser deşifre, çalışmaya ve icraya hazırlık ve yöntemler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Sol el teknik çalıştırılması. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. | Grupla Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Papararo üzerinden boş tel sağ el egzersizlerinin verilmesi | |
2 | Papararo üzerinden verilen boş tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
3 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el egzersizlerinin verilmesi | |
4 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
5 | Dönem içi etüt ve eserin belirlenmesi ve deşifre edilmesi | |
6 | Dönem içi etüt ve eserin kontrol edilmesi | |
7 | VİZE- DÖNEM İÇİ ETÜDÜN SESLENDİRİLMESİ | |
8 | Muaro Gangi üzerinden dolu tel sağ el egzersizlerin verilmesi | |
9 | Muaro Gangi üzerinden verilen dolu tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
10 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el legato egzersizlerinin verilmesi | |
11 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el legato egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
12 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
13 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
14 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Arenas 1 ve 2 gitar metodu. Paparora ve Gangi gitar metodu. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | ||||||||||||
2 | Sol el teknik çalıştırılması. | ||||||||||||
3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | ||||||||||||
4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |