Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Repertuvar III | REM 321 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER |
Dersi Verenler | Arş.Gör.Dr. MURAT CAN DİLBER, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Teori ve solfej derslerinde öğrenilen makam ve usullerin paralelinde mevcut repertuardaki eserlerin Türk Makam Müziği üslubuna uygun olarak seslendirilmesi ile öğrenciye bu alanda repertuar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Acem aşiran,Mahur,Nihavend ve Sultan-ı Yegah makamlarında 10 zamanlıya kadar usüllerde eserlerin icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | ||
2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | ||
3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | ||
4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Acem aşiran makamında beste formunda eser (Zekai Dede) | |
2 | Acem aşiran makamında ağır aksak uslünde eser.(Bimen Şen) | |
3 | Acem aşiran makamında düyek usülünde(Sadettin Kaynak) ve semai usülünde(Aleko Bacanos) eserler | |
4 | Acem aşiran makamında ağır düyek usülünde eser.(Faize Ergin) | |
5 | Mahur makamında müsemmen usülünde eser.(Lemi Atlı) | |
6 | Mahur makamında müsemmen usülünde (Hacı Arif Bey)ve aksak usülünde eserler. (Dede Efendi) | |
7 | Mahur makamında semai usülünde (Münir Nureddin Selçuk) ve aksak usülünde(Neveser Kökdeş)eserler. | |
8 | Ara sınav | |
9 | Nihavend makamında yürük semai formunda eser.(Tanburi Ali Efendi) | |
10 | Nihavend makamında aksak/semai usullerinde eser (Rakım Elkutlu) | |
11 | Nihavend makamında semai usülünde eser.(Civan Ağa) | |
12 | Sultan-ı yegah makamında ağır semai formunda eser.(Dede Efendi) | |
13 | Sultan-ı yegah makamında yürük semai usülünde eser.(Dede Efendi) | |
14 | Genel Tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | TRT TSM Nota Arşivi,Bakırköy Musiki Vakfı Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplu ve solo icra becerilerini geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
2 | Teoride olan bilgilerini uygulama(icra) yolu pekiştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
3 | Nüans ve süsleme elemanları gibi unsurları gerektiğinde kullanmayı öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
4 | Türk Makam Müziği bestecileri ve icracıları hakkında fikir sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 40 |
1. Ara Sınav | 60 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Kısa Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |