Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı I (Ud) | CUD 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | Tartışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
6 | Rast makamı dizisini tanır. | Grupla Çalışma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | - Ud sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
2 | Ud'un akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
3 | İlgili metodda ki boş teller ile ilgili mızrap çalışmala | |
4 | ilgili metodda ki 1.pozisyon baskıları ile ilgili etüdler | |
5 | 1. Pozisyon da tüm perdelerin basılmasına yönelik egzersiz çalışmaları | |
6 | İlgili metodda ki mızrap teknikleri (tril,glisondo) ile ilgili etüdler | |
7 | Genel tekrar ve vizeye yönelik hazırlık çalışmaları | |
8 | vize | |
9 | Basit makamlara giriş ve 2.pozisyon kullanımı, rast makamı ile ilgili etüd çalışmaları. | |
10 | Rast makamı ile ilgili etüd ve eser çalışmaları. | |
11 | Rast peşrevi,etüdler ve sözlü eser ile çalıp söyleme alışkanlığının kazamına yönelik çalışmalar. | |
12 | İlgili metodda ki 2.pozizyon parmak çalışmaları ile ilgili etüdler. | |
13 | sözlü eser çalışmaları üzerinde icra ve yorum teknikleri ile ilgili çalışmalar. | |
14 | Genel dönem tekrarı ve finale yönelik çalışmalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ensturmanı tanır. | ||||||||||||
2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | ||||||||||||
3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | ||||||||||||
4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | ||||||||||||
5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | ||||||||||||
6 | Rast makamı dizisini tanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Toplam İş Yükü | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |