Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | BCM 498 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | .Bitirme çalışması ile öğrencinin dört yıl boyunca aldığı eğitimin üzerine, öğrencinin kendi yeteneği doğrultusunda alana katkıda bulunacak ve öğrencinin bir alanda uzmanlaşmasını sağlayacak, akademik ve sanatsal bir çalışma yapması hedeflenir. |
Dersin İçeriği | .Bitirme çalışması ile öğrencinin dört yıl boyunca aldığı eğitimin üzerine, öğrencinin kendi yeteneği doğrultusunda alana katkıda bulunacak ve öğrencinin bir alanda uzmanlaşmasını sağlayacak, akademik ve sanatsal bir çalışma yapması hedeflenir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Belirli bir konuyu araştırır | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
2 | Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşır | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Elde ettiği verileri yorumlayıp yazar | Tartışma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çalışmasını sunar | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Kaynakça oluşturur | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Danışmanına çalışma taslağı hazırlar | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun muhtemel kaynaklarının tespiti. | |
2 | Kaynakların okunması. | |
3 | Kaynakların okunması. | |
4 | Kaynakların okunması. | |
5 | Planın oluşturulması. | |
6 | Referans gösterimi | |
7 | Yazımı | |
8 | Yazımı | |
9 | Yazımı | |
10 | Kaynakçanın oluşturulması | |
11 | Danışmanına çalışma taslağını okutması | |
12 | Danışmanın öneri ve düzeltmeleri doğrultusunda yeniden gözden geçirilmesi | |
13 | Tashihlerin yapılması | |
14 | Çalışmaya son şeklinin verilmesi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | . |
Ders Kaynakları | . |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Belirli bir konuyu araştırır | ||||||||||||
2 | Konu ile ilgili birinci derece kaynaklara ulaşır | ||||||||||||
3 | Elde ettiği verileri yorumlayıp yazar | ||||||||||||
4 | Çalışmasını sunar | ||||||||||||
5 | Kaynakça oluşturur | ||||||||||||
6 | Danışmanına çalışma taslağı hazırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 2 | 90 | 180 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 240 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |