Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Alan Araştırması | DKS 419 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
Dersin Yardımcıları | Araş.Gör Mehmet Der |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Saha çalışmalarında deneyimli araştırmacılar yetiştirmek |
Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde çalışma yapan araştırmacılar için saha çalışmalarında izlenecek yöntem ve teknikleri kapsar |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | alan-sahayı tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | alan araştırması tecrübesi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | alan araştırmalarında teorik bilgiye ulaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | alan araştırmalarındaki gerekli teknik ekipmanı seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | alan çalışmalarının transkripsiyonunu yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | alan nedir | yok |
2 | alan araştırmalarında bilimsellik | yok |
3 | sosyal bilimlerde alan tanımı | yok |
4 | alan araştırmalarında metot | yok |
5 | nicel metotlar | yok |
6 | nitel metotlar | yok |
7 | nicel metot sınıflamaları | yok |
8 | nitel metot sınıflamaları | yok |
9 | vize | yok |
10 | genel tekrar | yok |
11 | örnek alan araştırması | yok |
12 | çalışmaların değerlendirilmesi | yok |
13 | alan araştırmalarında dikkat edilecek noktalar | yok |
14 | final sınav hazırlığı | yok |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | alan-sahayı tanımlar | 5 | 5 | 5 | |||||||
2 | alan araştırması tecrübesi edinir | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | alan araştırmalarında teorik bilgiye ulaşır | 5 | 5 | 5 | |||||||
4 | alan araştırmalarındaki gerekli teknik ekipmanı seçer | 5 | 5 | 5 | |||||||
5 | alan çalışmalarının transkripsiyonunu yapar | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |