Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Klarnet) | CKL 204 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | 1ve 4 komalık seslerin üfleme pozisyonun gösterilmesi bu sesleri içeren makamların etüt ve uygun eserlerin icra edilmesi Türk Musiki formlarından saz musiki içine giren peşrev, saz semai taksim hakkında teori bilgisi verilmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | ||
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | ||
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | ||
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Suzinak makamında seyir ve peşrev (tatyos efendi) dinlenmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
2 | Suzinak peşrevi(tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
3 | Hicaz makamında seyir ve peşrev(Refik fersan) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
4 | Hicaz makamında Garip saz semai 1ve2.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
5 | Hicaz makamında Garip saz semai 3ve4.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
6 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
7 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
8 | Uşşak makamında 8/8 usulde bir gönül hikayesi adlı şarkı dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
9 | Beyati makamında seyir ve peşrev(Seyfeddin efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
10 | Beyati makamında seyir ve peşrev (Seyfeddin efendi) tekrar Dinletilimes ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
11 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) Dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
12 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) tekrarı Dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
13 | Uşşak Beyati ve Karcığar taksim icrası Dİnletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
14 | GENEL TEKRAR . |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | ||||||||||
3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | ||||||||||
4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||
5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||
6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | ||||||||||
7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |