Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çalgı Iv (Ud) | CUD 204 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | Çalgı Toplulukları I-II |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Ud sazı öğretimi |
Dersin İçeriği | Enstrüman sevgisini kazandırmak, mesleki müzik eğitimine yönlendirmek, enstrümanların çalınma teknikleri hakkında bilgi aktarmak, enstrüman öğretimini kolaylaştıracak ve ilerlemeyi sağlayacak yöntemler geliştirmek |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karcığar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
2 | Nihavend makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
3 | Mahur makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
4 | Acemaşiran makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karcığar makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları | |
2 | 4.pozisyonun kullanımı ile ilgili etüdler | |
3 | Şed makamların tanıtılması | |
4 | Nihavend makamının ud üzerin de kullanımı ile ilgili etüd çalışmaları | |
5 | Nihavend saz semaisi ve öğrenilen pozisyonları üzerinde kullanma teknikleri ile ilgili çalışmalar | |
6 | Nihavend longa ilgili etüd çalışmaları | |
7 | vizeye yönelik genel tekrar | |
8 | vize | |
9 | Acemaşiran makamının tanıtılması ud da kullanımı ile ilgili çalışmalar. | |
10 | Acemaşiran saz semaisi,ilgili metodda ki çalışmalar. | |
11 | Mahur makanın tanıtılması ud da uygulanması ile ilgili etüdler. | |
12 | 6-7-8 ve 9 zamanlı usullerin tanıtılması ilgili usullerde 1.2.3. ve 4 pozisyonda parmak -dizi çalışmaları | |
13 | Sözlü eserçalışmaları. | |
14 | Finale yönelik çalışmalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
Ders Kaynakları | cinuçen tanrıkorur, gülçin yahya, mutlu torun, onur akdoğu ve kadri şençalar ud metot ve alıştırmaları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karcığar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Nihavend makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | Mahur makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | Acemaşiran makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 132 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |