Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Iv (Ud) CUD 204 4 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler

Çalgı Toplulukları I-II

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FERDİ KOÇ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Ud sazı öğretimi

Dersin İçeriği

Enstrüman sevgisini kazandırmak, mesleki müzik eğitimine yönlendirmek, enstrümanların çalınma teknikleri hakkında bilgi aktarmak, enstrüman öğretimini kolaylaştıracak ve ilerlemeyi sağlayacak yöntemler geliştirmek

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karcığar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma,
2 Nihavend makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
3 Mahur makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
4 Acemaşiran makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur Anlatım, Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karcığar makamının tanıtılması ve örnek eser çalışmaları
2 4.pozisyonun kullanımı ile ilgili etüdler
3 Şed makamların tanıtılması
4 Nihavend makamının ud üzerin de kullanımı ile ilgili etüd çalışmaları
5 Nihavend saz semaisi ve öğrenilen pozisyonları üzerinde kullanma teknikleri ile ilgili çalışmalar
6 Nihavend longa ilgili etüd çalışmaları
7 vizeye yönelik genel tekrar
8 vize
9 Acemaşiran makamının tanıtılması ud da kullanımı ile ilgili çalışmalar.
10 Acemaşiran saz semaisi,ilgili metodda ki çalışmalar.
11 Mahur makanın tanıtılması ud da uygulanması ile ilgili etüdler.
12 6-7-8 ve 9 zamanlı usullerin tanıtılması ilgili usullerde 1.2.3. ve 4 pozisyonda parmak -dizi çalışmaları
13 Sözlü eserçalışmaları.
14 Finale yönelik çalışmalar.
Kaynaklar
Ders Notu

öğretim elemanı ders notları

Ders Kaynakları

cinuçen tanrıkorur, gülçin yahya, mutlu torun, onur akdoğu ve kadri şençalar ud metot ve alıştırmaları

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Karcığar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
2 Nihavend makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
3 Mahur makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
4 Acemaşiran makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 25
2. Performans Görevi (Uygulama) 25
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 2 1 2
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 132
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,28
Dersin AKTS Kredisi 5