Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma III | TMB 203 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Müziksel işitme , okuma ve yazma becerilerinin geliştirlmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Ritmik okuma, solfej, deşifre, duyuş, ezber, dikte çalışmaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Birleşik ölçülerde ritmik okumalar yapar | ||
2 | Duyduğu aralıkları dikte eder | ||
3 | Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte ve deşifre eder | ||
4 | İki sesli okuma parçalarını uyum içinde okur | ||
5 | Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberleyerek müzikal hafızasını güçlendirir |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar | |
2 | Farklı ölçülerde ritmik okuma | |
3 | Farklı ölçülerde ritmik okuma | |
4 | Tonalite kavramının teorik anlatımı | |
5 | Tonalite kavramının teorik anlatımı | |
6 | Tek diyezli tonlar | |
7 | Tek diyezli tonlarda solfej çalışmaları | |
8 | Tek diyezli tonlarda solfej çalışmaları | |
9 | Tek bemollü tonlar | |
10 | Tek bemollü tonlarda solfej çalışmaları | |
11 | Tek bemollü tonlarda deşifre çalışmaları | |
12 | Müzikal hafızayı güçlendirecek solfej çalışmaları | |
13 | Deşifre, dikte ve duyum çalışmaları. | |
14 | Deşifre, dikte ve duyum çalışmaları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Muammer Sun Solfej 1, Lavignac 1A, Fontaine, Ülkü Özgür- Salih Aydoğan Müziksel İşitme Okuma Eğitim ve Kuram M. Sun, Aralık Bilgisi M. Sun, Tonal Diziler ve Kadanslar |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Birleşik ölçülerde ritmik okumalar yapar | 5 | |||||||||
2 | Duyduğu aralıkları dikte eder | 5 | 5 | ||||||||
3 | Seviyesine uygun okuma parçalarını dikte ve deşifre eder | 5 | 5 | ||||||||
4 | İki sesli okuma parçalarını uyum içinde okur | 5 | 5 | ||||||||
5 | Seviyesine uygun okuma parçalarını ezberleyerek müzikal hafızasını güçlendirir | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ara Sınav | 80 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |