Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimine Giriş II DKS 434 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ses Eğitimi yoluyla, ses kullanımında karşılaşılan zorlukların yenilmesi ve ses rejisterinin genişletilmesi amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Ses kullanımında kazandırılan beceriler yoluyla Türk ve Dünya müziğinden eserlerin seslendirilmesi.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Sözlü Sınavlar,
2 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
4 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
5 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler Tartışma, Sözlü Sınavlar,
6 Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir Tartışma, Sözlü Sınavlar,
7 Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi.
2 İnsan sesinin sınırlarının ve sınıflandırılmasının öğretilmesi
3 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
4 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
5 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
6 Pasaj notları ve rejisterlerin (göğüs, kafa rezonansları ve mikst karışık olarak elde edilen ses bölümleri) öğretilmesi ve bu bölgeler arasındaki renk farklarının giderilmesi.
7 Postür çalışmalarına devam edilmesi.
8 Postür çalışmalarına devam edilmesi
9 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması
10 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması
11 5 li, 6 lı, 7 li aralıklar arasındaki egzersizlerin piyano eşliğinde uygulanması
12 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması.
13 Eser çalışmalarında mimik ve mizansen alışkanlıklarının kazandırılması. Müzikal nüansların sesle nasıl yapılacağının öğretilmesi ve eser üzerinde uygulanması
14 Tekrar.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur.
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir.
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur.
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur.
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur.
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İnsan sesinin sınırları hakkında bilgi sahibi olur. 3 5
2 Diyafram nefesi ve postür dinamiklerini eşgüdüm içinde kullanmayı alışkanlık haline getirir. 2 5
3 Ses Rejisterleri ve pasaj notları hakkında bilgi sahibi olur 1 2 3 2
4 5 li ve 6 lı ve 7 li ses egzersizlerinin ses yansıması hakkında bilgi sahibi olurlar 2 3 1
5 Müzikal nüansların eser üzerindeki uygulamalarını çözümler 3 2 1 3
6 Nüans değişiklikleri yaparak bir eserin söylenme stiline eleştirel yaklaşım geliştirir 2 3 3
7 Ses kullanımından elde ettiği becerileri geliştirerek yeni eserler üzerinde kullanır. 3 3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5