Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sanat Tarihine Giriş DKS 424 8 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. EMEL DEMİRGEN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Sanat: İnsanın duygu, düşünce ve heyecanlarına biçim vererek, başkalarına anlatabilme çabasıdır. Sanatı anlamak ve anlatmak amacı sanat eserinin oluşmasında belirleyici etkenlerdir. Bu etkenler doğrultusunda, Coğrafi konum (yeryüzü şekli, iklim…) - Dinsel inanışlar - Toplumsal yapı (ilkel toplum, göçebe toplum…) - Önceki uygarlıkların etkileri, kültürel miras - Tarihsel dönem (sanatın ortaya konulduğu dönem, çağ…) - Ekonomik durum bakımından araştırılıp incelenmesi bu dersin amaçları arasındadır. 

 

Dersin İçeriği

Sanat yapıtlarında bulunan bazı ortak özellikler: 1. Özgün olması (orijinallik) 2. Estetik değerler taşıması 3. Mesajının olması (duygu ve düşünceleri aktarması) 4. Evrensel değerler taşıması kapsamları esas alınarak, Sanatın Bölümleri: A- Görsel (Plastik) Sanatlar Resim, heykel, mimarlık… B- Sesle ilgili (Fonetik) Sanatlar Müzik… C- Hareketle ilgili (Ritmik) Sanatlar Bale, dans… D- Gösteri (Sahne) Sanatları Tiyatro, opera… E- Yazınsal (Edebi) Sanatlar Roman, şiir, öykü… F- Tasarım Sanatı G- Sinema Sanatı tartışmalarının yapılması planlanır.

 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sanat yapıtlarındaki özellikleri keşfeder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Anlatım, Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
3 Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sanat Tarihi tanımı ve Sanat Tarihinin ilişkide bulunduğu alanlar
2 Tarih Öncesi Dönemlerde Sanat
3 Tarih Öncesi Dönemlerde Sanat
4 Eski Önasya Sanatları
5 Eski Ege havzası ve Yunan Sanatı (Girit Yunanistan ve Anadolunun Batı Kıyısı)
6 Ortaçağ Avrupa Sanatları
7 Rönesans Sanatı
8 Barok Sanat
9 Klasisiszm (Neo Klasisizm)- (1770-1830)
10 Romantizm (1810-1850)
11 Realizm (19. yüzyıl ikinci yarısı)
12 Ekspresyonizm (20. yüzyıl )
13 Kübizm (20. yüzyıl başı)
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Haftalık özetlenerek ders notu şeklinde öğrenciye sunulacak veriler planlanmıştır.

 

Ders Kaynakları

Ders notları bölümünde kullanılması uygun görülen kaynaklar aşağıdaki gibi sıralanabilir.

Adamson Glenn "When Art History Meets Design History" Introduction" 2014.

Laura Perdew "History of Art" 2015, Vernon Hyde "Sanat Tarihi" 2013, Oktay Aslanapa, "Türk Sanatı" 2016. 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Sanat yapıtlarındaki özellikleri keşfeder 2 1 4 2 3 5 5 2
2
3
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 20
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 10 1 10
Ödev 10 2 20
Kısa Sınav 10 1 10
Final 10 1 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5