Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Ses Eğitimine Giriş I DKS 437 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. 

Dersin İçeriği

Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. 

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. Soru-Cevap, Sözlü Sınavlar,
2 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler
3 Postür kullanımını çözümler Anlatım, Tartışma, Sözlü Sınavlar,
4 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar Tartışma, Grupla Çalışma, Sözlü Sınavlar,
5 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. Bireysel Çalışma, Sözlü Sınavlar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu.
2 İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi
3 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması
4 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması
5 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
6 Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı.
7 Müzik cümleleri ile uygulama
8 Müzik cümleleri ile uygulama
9 Postür kullanımının benimsetilmesi.
10 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
11 Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması.
12 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi
13 Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi.
14 Tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri,

Nilgün Sazak nota arşivi.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur.
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir.
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur.
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur.
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur.
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur.
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. 5 5
2 Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler 2 0 1 0 0 1 0 4 4 4
3 Postür kullanımını çözümler 0 3 3
4 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar 1 2 3
5 Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. 2 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ara Sınav 1 8 8
Performans Görevi (Uygulama) 1 8 8
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5