Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Müzik Endüstrisine Giriş DKS 435 7 1 + 1 2 5
Ön Koşul Dersleri

-------

Önerilen Seçmeli Dersler

-------

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Konservatuvar öğrencilerinin  öğrenci oldukları dönemde ve mezun olduktan sonraki dönemdeki müzik endüstrisi ile olan ilişkilerini ve iş alanlarının tanıtılması ve buna göre kendilerinin geliştirilmesi gereken yönlerinin geliştirilmesi ve hedeflerinin belirlenmesi 

Dersin İçeriği

Müzik Endüstrinin tanımı,  müziğin Türkiye'deki endüstriyel boyutu, konservatuvar öğrencilerinin istihdam edilebileceği iş alanları, kurumsal ilişkiler konusundaki iletişim tecrübe ve bilgi, akademik cv (özgeçmiş) hazırlama,  

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Formasyon derslerinin işlevini öğrenir.
3 Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır.
4 Bireysel ve toplu müzik dersleri verir.
5 Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler.
6 Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik ve mezuniyet sonrasında müzikle ilgili alanlarda istihdam edilmesi Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında çalışabilecekleri alanların araştırılması
2 Müzik sektörünün konservatuvar öğrencisinden beklentileri Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi
3 Müzik endüstrisi ve konservatuarlar arasındaki ilişkiler Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi
4 Müzik sektörü ve konservatuvarlar arasındaki ilişkiler Konservatuvar öğrencilerinin bulunduğu şehirdeki müzik sektörü hakkında alan araştırması yapması
5 Konservatuvar öğrencisi profilinin müzik sektöründen algılanışı. Türkiyede konservatuvar öğrencilerinin müzik sektörü ve müzik mesleği konusundaki algılarının araştırılması
6 Pedagojik formasyon derslerinin pratikteki uygulamaları Öğretmenlik formasyonu derslerinin müzik öğretmenliği mesleğindeki karşılıklarının araştırılması
7 Enstrüman becerisinin müzik öğretmenliği seçimindeki yeri ve önemi Enstrüman ve piyano çalma becerisinin müzik öğretmenliği mesleğindeki öneminin tartışılması
8 Genel tekrar Öğrenilen bilgilerin ara sınav aracılığıyla tekrar edilmesi
9 Konservatuvar eğitimiyle müzik sektöründe serbest çalışmalar ile ilgilenmenin yolları Müzik sektöründe bireysel olarak yapılabilecek serbest çalışmaların araştırılması
10 Proje üretme Müzik mesleği ile ilgili müzik sektöründe ticari anlamda yeni projeler üretilmesi
11 Belediyeler bünyesinde açılan müzik ve enstrüman icracılığı kursları Okulun bulunduğu il veya ilçelerde belediyeler tarafından açılan halk eğitim merkezi ve diğer kurumsal faliyetler hakkında bilgi toplanması
12 Birebir ve toplu müzik dersleri Enstrüman veya toplu müzik derslerinin nasıl yapılabileceği konusunda ön bilgiler
13 Enstrüman yapım ve satımı Enstrüman yapılm bölümü öğrencisi olmayan öğrencilerin de bu konuyla ilgili becerilerininin ve isteklerinin tartışılması
14 Genel tekrar Bu dönemde öğrenilen bilgilerin yıl sonu final sınavı ile tekrar edilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim görevlisi Dr. Cengiz Atlan  ders notları  

Ders Kaynakları

Özcan Demirel "Eğitimde Program Geliştirme" Ali Uçan "Müzik Eğitimi" Nuray Senemoğlu "Gelişim Öğrenme ve Öğretim" 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. X
2 Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. X
3 Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. X
4 Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. X
5 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
6 Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. X
7 Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur X
8 Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur X
9 Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. X
10 Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 5 5 5 5 5
2 Formasyon derslerinin işlevini öğrenir.
3 Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır.
4 Bireysel ve toplu müzik dersleri verir.
5 Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler.
6 Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Kısa Sınav 3 8 24
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5